آجر سفال دیواری

آجر سفال دیواری چیست؟

به طور کلی آجر سفال دیواری از ترکیب خاک رس و شیل تهیه شده و درون کوره های آجر پزی پخته می گردد تا به سختی مورد نظر برسد. این محصول دارای انواع مکعب مستطیل توپر، توخالی، سوراخدار بوده که کاربرد گسترده ای در ساخت دیوار باربر، تیغه های جدا کننده، نماهای داخلی و خارجی دارد. در حال حاضر اغلب مشتریان از این محصول در دیوار چینی جهت ساخت تیغه های جدا کننده استفاده می کنند. استحکام، دوام، وزن مناسب همچنین متناسب بودن قیمت آجر سفال اصفهان باعث شده تا روز به روز به مشتریان و طرفداران این محصول اضافه شود.

تاریخچه آجر سفال

آجر سفال نوعی محصول سفالی، که به صورت استاندارد برای ساخت و ساز از آن استفاده می کنند. آجر در حدود ۶۰۰۰ سال پیش با خشکانده شدن در مقابل آفتاب تولیده می شده است و هم اکنون طیف وسیعی از آجر سفالی که یکی از انواع آن آجر سفال دیواری می باشد در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد که به عنوان کوچکترین واحد ساخت ساز از جنس رس یا شیل یا ترکیب هر دو ساخته شده و در کوره پخته می شود تا سختی و دوام کافی را داشته باشد.  از نظر تولید کنندگان آجر باستانی کوچکترین واحد ساختمانی یعنی در حدی که یک شخص به راحتی بتواند آن را بلند و حمل کند و در دست بگیرد.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

دیوار سفالی

مزایا و معایب بلوک سفال دیواری

مزایا:

  • از مزایای دیوار چینی با آجر سفال دیواری می‌توان به سبکی وزن نسبت به آجر فشاری، در دسترس بودن، با توجه به وجود فضاهای خالی در قسمت داخلی، و تا حدودی عایق حرارتی نیز اشاره کرد.
  • در ساخت تیغه سفالی به هیچ عنوان از مواد سمی استفاده نمی شود و همین باعث می شود که خطری سلامتی انسان ها را تهدید نکند.
  • جذب نکردن آب توسط آجر سفال دیواری مزیتی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و همین موضوع از ساختمان در برابر قارچ و کپ و افت استحکام محافظت می کند.
  • تیغه سفالی به دلیل داشتن شیار لبه، استفاده از آن در ساختمان سازی راحت تر می باشد. ابعاد تیغه سفالی چون بزرگ است برای همین زمان کمتری برای ساخت هر قسمت لازم است. معمولا ارتفاع تیغه سفالی سه برابر ارتفاع یک آجر می باشد.

معایب:

علاه و بر مزایایی که ذکر شد، آجر سفال دیواری دارای معایبی نیز می باشد که عبارتند از: کارپذیری نامناسب به دلیل شکنندگی، غیر باربر بودن، پرت زیاد به علت شکستن هنگام حمل و نقل و اجرا و عدم تحمل بار قطعات الحاقی که لازم است با رول‌پلاک به دیوار متصل شوند، مثل کابینت و … .

ابعاد آجر سفال دیواری و کاربرد های آن

آجر سفال با تیغه ۷ و ۵.۵ سانتیمتری:

این نوع آجر سفال دیواری برای جاهایی که قطر زیادی لازم نباشد استفاده می گردد. برای مثال می توان به دیواره های کنار آسانسور و راه پله اشاره کرد. کاربرد این آجر، جداکننده بودن دیواره های داخلی و خارجی می باشد و برای ساخت دیواره های نازک مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع محصول از آجر سفال های ارزان موجود در بازار است و بسیار مقرون به صرفه بوده ولی از محدودیت های زیادی برخوردار می باشد.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال چیست؟

بلوک سفالی دیواری

آجر سفال با تیغه ۱۰ سانتیمتری:

این گونه دارای دو مدل ۵ و ۶ حفره می باشد که از لحاظ کیفیت و کاربرد با هم تفاوتی ندارند و بیشتر برای جداکردن دیواره های داخلی ساختمان و یا دیوار اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرند. آجر سفال تیغه ۱۰ سانتی را به دو صورت تهیه می کنند. یکی در آفتاب خشک می شود و دیگری با دستگاه خشک کن. اما از لحاظ کیفیتی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته ولی از لحاظ زیبایی، نوع خشک شده با دستگاه شکیل تر و زیباتر می باشد. این آجر سفال با قیمت ارزان و مقرون به صرفه بودن می تواند تا حدودی عایق صوت و حرارت نیز باشد.

آجر سفال ۱۵ سانتیمتری:

این آجر با تیغه ۱۵ سانتیمتری برای جدا کردن دیواره های داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار داده می شود. این محصول دارای وزنی بسیار سبک بوده و در کاهش وزن ساختمان نقش موثری را ایفا می کند.

آجر لفتون ۵.۵ سانتیمتری:

خصوصیات این آجر لفتون همانند آجر سفال ۱۵ سانتیمتری می باشد ولی با این تفاوت که رنگ آن متفاوت است که دلیل آن هم در ترکیبات اولیه متفاوت آن می باشد.

آجر نما:

این محصول در سه سایز ۳ x 21، ۷ x 21 و ۵.۵ x 26 وجود دارد و همان گونه که از نام آن مشخص می باشد، برای نمای دیوار های خارجی یا داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت آجر های نسوز نما و آجر نما رسی و .. معمولاً ۲.۵ سانتی متر می باشد.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

🔔 حتما بخوانید: دیوار چینی با آجر سفال

محاسبه تعداد آجر سفال دیواری مورد نیاز در یک متر مربع دیوار

تعداد بلوک سفالی مورد نیاز در یک متر مربع دیوار به صورت زیر محاسبه می گردد:
۱۰۰cm * 100cm = 1 مترمربع دیوار
۴ = ۲۵ ÷ ۱۰۰ = (طول سفال) ÷ ۱۰۰= تعداد سفال مورد نیاز در ۱ متر طول
۱۰۰cm = (ارتفاع سفال) ÷ ۱۰۰= تعداد سفال مورد نیاز در ۱ متر ارتفاع(۱۰۰cm)
۱۶ = ۴* ۴ = تعداد سفال مورد نیاز در ۱ متر مربع
(متراژدرب و پنجره های ساختمان – متراژ دیوارهای ساختمان) * ۱۶= تعداد سفال مورد نیاز برای ساختمان

وزن هر متر مربع دیوار سفالی

این نکته را باید خاطر نشان شیم که قطر آجر سفال در تعیین تعداد مورد نیاز آن در ساختمان سازی هیچ نقشی ندارد. بلکه طول و ارتفاع این محصول می باشد که تعداد را تعیین می کند. ابعاد استاندارد آجر سفالی معمولا دارای اندازه ۲۰*۲۰ در طول و اندازه های ۷ – ۱۰ – ۱۵ و۲۰ در قطر می باشد. برای تخمین تعداد آجر مورد نیاز در ساخت دیوار سفالی در ابعاد ۲۰*۲۰*۱۰ ساخته شده با سیمان با ضخامت ۲ سانتی متر به تعداد ۳۲ عدد آجر و برای ساخت همان دیوار با ملات خاک و گچ به تعداد ۲۴ عدد آجر سفالی نیاز داریم.

آجر-سفال-دیواری

به طور کلی در محاسبه حجم ملات یا بتن در ساخت دیوار شما باید حجم ملات مصرفی را برابر با یک سوم حجم دیوار در نظر گرفته و به همین ترتیب برای ساخت هر متر مکعب دیوار چینی به چیزی حدود ۸ تن ماسه نیاز دارید. از طرفی در هر متر مکعب بتن به میزان ۲.۲ تن شن و ماسه نیاز بوده که برای هر متر مکعب اندود افقی یا قائم به میزان ۸۵ تن ماسه استفاده می گردد.

قیمت آجر سفال دیواری

قیمت آجر سفال دیواری با توجه به نوع ابعاد آن متفاوت بوده و از طرفی هزینه حمل و نقل و تخلیه آن به صورت جداگانه محاسبه می گردد. شما می توانید برای خرید آجر سفال دیواری به نمایندگان معتبر فروش آجر و یا به سایت های معتبر فروش آجر و سفال مراجعه کرده و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =