آجر نما شیل

آجر نما شیل

آجر نما شیل چیست و چرا تولید شد؟ از آنجا که آجر نمای سنتی از خاک رس تشکیل می شود، از نظر استحکام، ضعیف بوده و در نتیجه به شدت شکننده می باشد. از طرفی دیگر طی مدت زمان کوتاهی آلودگی و گرد و غبار موجود در هوا روی سطح آن نشسته، و در نتیجه به سرعت ظاهر کثیفی به خود گرفته و جلوه نامناسبی به نمای ساختمان می بخشد. به همین خاطر تولیدکنندگان در صدد تولید محصول جدیدی برآمدند که علاوه بر داشتن استحکام بالا، طول عمر و کیفیت بهتری بتواند نسبت به آجرنمای سنتی داشته باشد، که در نهایت بعد از آزمون و خطا های متعدد خاک شیل را انتخاب نمودند.

رنگ آجر نمای شیل معمولا به رنگ قرمز است. ورود آجر نما شیل به صنعت ساختمان، با تقاضای زیادی از طرف معماران و سازندگان ساختمان رو به رو شد، چون علاوه بر حفظ ظاهر سنتی و گرم آجر، تنوع بی نظیری را در صنعت ساختمان ایجاد کرد. از آنجایی که رقابت در صنعت ساخت و ساز بالا گرفته است، آجرنما شیل به دلیل داشتن تنوع و استحکام بالا، موجب شد تا سازندگان به کار گیرنده از این آجر نسبت به رقبای خود پیشی بگیرند و نمای ساختمان زیبایی را به وجود آورند. یکی از مرغوبترین آجر نما شیل، آجر نما شیل اصفهان می باشد.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

سنگ شیل

شیل نوعی سنگ رسوبی ‏می باشد که از رسوب گذاری خاک های دانه ریز تشکیل می شود و مقادیر متنوع و متغیری از خاک رس، دانه های ‏کوارتز و رنگدانه های طبیعی دارد. اغلب شیل در مناطقی که حرکت آب آهسته باشد، تشکیل می‌شود. آن هم به این دلیل که رسوب گذاری بهتر صورت می گیرد.

آجر-شیل

 چنانچه درصد هر یک از اجزای تشکیل دهنده در سنگ شیل تغییر کند، موجب تغییر رنگ سنگ شیل می شود. شیل سیاه رنگ، حاوی بیش از ۱% کربن می باشد. سنگ شیل را به رنگ های ‏قرمز، قهوه ای، سبز و زرد نیز می توان یافت نمود. با ورود این ترکیب به صنعت آجرسازی، آجرنما ها علاوه بر حفظ ماهیت اصیل و سنتی خود، خواص سنگ شیل را از جمله استحکام و عدم آلودگی را دارا شدند.

مزایای آجر نما شیل

مطالعات و تحقیقات در زمینه انواع مصالح ساختمانی، مخصوصا انواع آجر نما شیل نشان داده اند که آجرنما شیل دارای مزایای مختلفی می باشد که از مهمترین آنها که موارد زیر می باشند:

  1. مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا
  2. مقاومت، دوام و پایداری عالی در برابر فشار و ضربه
  3. مقاومت حرارتی خوب و رفع رطوبت
  4. ثبات رنگ و عدم ایجاد شوره روی سطح آجرنما شیل
  5. هنگامی که ملات ساختمانی در آجرنما شیل به کار می رود، ملات ها وارد حفره های آجرها می شوند و پس از اینکه سخت شدند، باعث افزایش استحکام بنا می شوند.

روش های اجرای آجر نما شیل

۱.اجرا با سیمان

سنتی ترین روشی که برای اجرای نمای آجری وجود دارد اجرا با سیمان است. استفاده از سیمان مزیتی دارد به این صورت که اگر نما تراز نباشد، عیوب سطح را پوشانده و نمایی یک دست را ایجاد می کند.  قابل ذکر است که این روش زمان بر بوده و به علت کاربرد ملات و دوغاب ممکن است نمای ساختمان تمیز نباشد و همچنین نخاله ساختمانی ایجاد شود.

🔔 حتما بخوانید: نما آجری

۲.اجرا با چسب

در این روش که با چسب های مخصوص ساختمانی آن را اجرا می کنند به این صورت است که:

  1.  نخستین مرحله انتخاب چسب مناسب به لحاظ رعایت خصوصیات فنی می باشد تا با نمای آجری هماهنگ باشد.
  2.  سپس اجرای پلاستر سیمانی بر روی سطح تا هیچ نقطه ای از نما بدون چسب باقی نمانده باشد.

 پس از چسباندن آجرها باید به درز بین آجر ها به دقت بند کشی شود تا از نفوذ آب به لایه زیرین جلوگیری شود. زیرا که نفوذ آب باعث جدا شدن نما می گردد.

آجر نما شیل

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

۳.نمای خشک

در این روش از تجهیزات و قطعات فلزی مانند ریل و پیچ برای اتصال آجر نما به کار برده می شود و هیچ گونه ملاتی استفاده نمی شود. این روش اجرا شامل اجزایی از جمله: عایق حرارتی، فضای خالی تهویه، چهارچوب نگهدارنده، اتصالات و … می باشد. این روش هیچ گونه ضایعاتی بر جای نمی گذارد و هیچ سر و صدایی نیز ایجاد نمی کند. این روش از سرعت بالایی برخوردار می باشد و به تخصص خاصی برای اجرای آن نیاز نمی باشد. مراحل اجرای این روش به این صورت است که:

  1.  ابتدا بر روی دیوار عایق نصب می شود.
  2. سپس روی عایق چهار چوب نصب می شود.
  3. در مرحله بعد آجر ها روی چهار چوب قرار می گیرند.
  4. فضای خالی بین آجر ها و عایق عمل تهویه و گردش هوا را به عهده دارد.

انواع آجر نما شیل

از انواع مختلفی که این آجر دارد، بر حسب نوع و اندازه متفاوت می باشند. در این قسمت به آنها اشاره کرده و به بررسی آنها می پردازیم.

۱.آجرنما شیل با ابعاد بزرگ

این مدل آجر به نسبت بزرگ می باشد و این امکان را فراهم می سازد که بتوان ملات را در بین آجرها قرار دهیم. افزودن ملات برای نصب این نوع از آجر موجب افزایش استحکام و مقاومت بنا گردیده و در مقابل عوامل خورنده نیز مقاومت بالایی دارد. با این مدل از آجر نما شیل امنیت و زیبایی ساختمان شما برقرار خواهد شد.

۲.آجرنما شیل مهندسی

این مدل آجر نیز یکی دیگر از آجر نما های پرکاربرد در نمای ساختمان ها می باشد. این نوع از آجرنما شیل به نسبت مدل قبلی از ابعاد کوچتری برخوردار است و حفره های کمتری دارد. از مدل آجرنمای شیل مهندسی، اغلب برای ساخت سازه های مهندسی سبک استفاده می شود؛ این مدل آجر نما شیل، ظاهر زیبایی را برای نمای ساختمان ایجاد می کند و مهندسین برای ساخت پروژه های کوچک خود از این مدل آجر استفاده می کنند.

۳.آجرنما شیل با حفره های زیاد

در بسیاری از ساختمان ها از آجرنما شیل با حفره های زیاد یا در اصطلاح، آجرنما شیل یوتیلیتی (Utility Size) استفاده می گردد. این نوع آجرنما شیل دارای ابعاد بزرگی می باشد اما وزن سبکی دارد و می توان از آن برای ساخت انواع بناهای تجاری، مسکونی و… بهره گرفت.

🔔 حتما بخوانید: انواع چیدمان آجر نما

۴.آجرنما شیل کوئین

این نوع از اجر با وزن سبک، دارای ابعاد کوچک تری نسبت به نوع یک و دو می باشد، به عبارتی این نوع آجرنما در ظاهر، باریک تر به نظر می آید. از این آجر برای ساخت ساختمان های مدرن و زیبا استفاده می شود. استفاده و خرید این مدل آجر نما شیل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

آجر نما شیل

۵.آجرنما شیل کینگ

آجرنما شیل کینگ در مقایسه با مدل های قبلی، طول بلندتر و عرض و ارتفاع کوتاه تری داشته و تعداد حفره های داخلی آن بیشتر می باشد. این نوع از آجر نما شیل نیز قیمت پایینی دارند و علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا برای ساختمان، موجب پایداری بنا می شوند و همچنین در ساخت بسیاری از خانه های مسکونی به کار می روند.

۶.آجرنما شیل الیت

ظاهر این آجر بیشتر به آجر نما شیل کینگ شباهت دارد، با این تفاوت که این آجر از نظر ابعاد، قطورتر و ضخیم تر می باشد. به نظر می رسد از این نوع محصول بیشتر برای موقعیت های ویژه آب و هوایی استفاده شود، اما کاربرد آن در ساخت و ساز هنوز رواج بالایی دارد.

قیمت آجر نما شیل

خرید انواع آجرنما شیل با توجه به تعداد حفره های آن، ابعاد، رنگ و البته کیفیت آجر تعیین گردیده و متفاوت می باشند. معمولا از بین انوع مختلف آجر های نما شیل، آجر نما شیل اصفهان از کیفیت خوبی برخوردار است. برای اطلاع از آخرین قیمت این محصول به فروشگاه های اینترنتی یا به نمایندگی های معتبر فروش آجر نما شیل مراجعه کرده و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دو =