آجر نما چیست؟

آجر نما چیست؟

آجر نما چیست؟

آجر نما نمونه ای از مصالح ساختمانی است که یکی از پر مصرف ترین آجرها در نمای ساختمان ها از قدیم تا به امروز می باشد و مورد توجه افراد شاغل در صنعت ساختمان قرار گرفته و به شکل وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. همان گونه که از نام این محصول پیداست، از آن در طراحی نمای ساختمان استفاده می شود. متریالی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، باید از مقاومت کافی در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب برخوردار باشد. یکی از ویژگی های بارز این محصول خاصیت عایق دما بودن آن می باشد که می تواند از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آورد و این محصول در صورت نصب صحیح، هیچ گاه دچار لق شدگی نشده و نیاز به استفاده از نگهدارنده نیز ندارد.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانید :

آجرهای نما، عموما دارای تنوع رنگی بوده و از این رو دست افراد برای انتخاب نمونه متناسب با سلیقه و سایر المان ها را باز می گذارد. از آن جایی که این متریال در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، رنگ آن باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشد.

در ساخت برخی از مدل های این نوع آجر از فناوری نانو استفاده می شود و همین امر باعث بالا رفتن استحکام و مقاومت آن ها در برابر شرایط محیطی متفاوت می شود. آجرهای نما عموما دارای مقاومت فشاری بالایی هستند. آجر نما نسبت به نمونه های معمولی سبک تر بوده و نصب آن ها آسان تر می باشد. از دیگر ویژگی های این متریال می توان به طول عمر بالا و عدم ایجاد هرگونه خوردگی در آن ها اشاره کرد.

🔔 حتما بخوانید: کاربرد آجر سفال

انواع آجر نما

  • شاموتی
  • پلاک
  • رستیک
  • حصیری
  • کرکره ای
  • لعابی
  •  نسوز

آجر نما

سه نوع آجر نما در طراحی نما آجری ساختمان وجود دارد که عبارتند از……

۱. آجر استاندارد  FBS: این آجر برای استفاده عمومی در بنایی می باشد.

۲. آجر انتخابی FBXآجر برای استفاده عمومی در بنایی زمانی که دقت بالاتر و تغییرات مجاز در ابعاد کمتری نسبت به نوع استاندارد الزامی است.

۳. آجر معماری FBA: آجر برای استفاده عمومی در بنایی زمانی که اثرات معمارانه ناشی از غیر یکنواختی در ابعاد و بافت سطحی مد نظر است.

نکات بسیار مهم!

هنگامی که که نوع آجرنما مشخص نشده باشد الزامات آجر استاندارد که به شرح زیر است باید رعایت شود:

  1. آجر باید عاری از هرگونه عیب باشد و پرداخت‌های سطح (مانند پوشش‌ها) نباید موجب آسیب به مقاومت و عملکرد آجر شود.
  2. اگر هرگونه پوشش یا ترمیمی روی سطوح توسط سازنده انجام گیرد، باید نوع و مقدار این پوشش‌ها یا ترمیم سطح گزارش شود.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

مزایای آجر نما

مزایای آجر نما نسبت به سنگ نما متفاوت می باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

۱. آجر ها در برابر آتش، باد و رطوبت مقاوم هستند:

بهتر است بدانیم که خاک رس در دمای بالای ۱۰۰۰ درجه پخته میشود و سپس به آجر تبدیل میشود. از این رو آجر ها می توانند مقاومت بالایی در برابر حرارت و خصوصا آتش داشته باشند. با توجه به آماری که ارائه شده است، خانه هایی با نما آجری مقاومت بیشتری نسبت به خانه های سیمانی از خود نشان داده اند.

۲. آجر ها از مواد سازگار با طبیعت تولید شده اند:

بیشتر آجرها از خاک رس تولید می‌شوند. در واقع خاک رس از مواد فراوان در طبیعت می باشند. نکته دیگر این که آجر ها را جوری تولید می کنند که تا حداقل ممکن کمترین ضایعات را داشته باشند، به همین دلیل هم به طبیعت ضرر نمی زنند و هم به خاطر خاک رس طبیعی، با طبیعت سازگاری دارند و نمی توانند آسیبی به محیط زیست وارد کنند.

۳. مقرون به صرفه بودن آجرها:

به طور کلی آجر ها نسبت به دیگر مصالح ساختمانی مقرون به صرفه تر میباشند. همچنین آجرهای مخصوص دیوارهای داخلی نسبت به آجرهای نمای خارجی خانه بسیار ارزان تر هستند. زیرا نیازی نیست که این آجر ها در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم باشند. بنابراین آجرها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه ترند و این عامل یکی از مهمترین مزیت های آن به شمار میرود.

۴. ماندگاری زیاد آن ها و نگهداری کم هزینه آن ها:

می دانیم که آجر ها در مقایسه با دیگر مصالح با ثبات و با دوام هستند به این معنا که آجرها به مرور زمان از بین نمی روند. از این رو آجرها نیازی به هزینه های اضافی نگه داری مانند حفاظت مقابل موریانه، آب بندی، نقاشی و غیره ندارند. به همین دلیل اگر می خواهید از آجر ها برای دیوار خانه خود استفاده کنید دیگر جای نگرانی برای هزینه ها و مراقبت از آنها را نخواهید داشت.

۵. رنگ ثابت آجرها:

ترکیب بیشتر آجرها، از خاک‌های معدنی می باشد به این ترتیب که آن ها فاقد رنگ مصنوعی هستند. به همین خاطر است که با تنوع رنگی در آجرها روبه رو هستیم. رنگ های آجر مخصوصا آجر نسوز، با گذشت زمان بر اثر شرایط آب و هوایی و تابش خورشید تغییری نمی کنند و همچنان ثابت میماند و این یکی از مزیت های نما آجری می باشد.

آجر-نما

ویژگی های آجر نما

این نوع آجرنمای ساختمان که به نسبت آجر معمولی سبک تر است، نصب آسان تری داشته و به صرفه تر است در رنگ ها و طرح های متنوع و زیبایی(رنگ های مشابه آجر معمولی) در دسترس و قابل تهیه هستند.

دوام و بقای این نوع آجر ها نیز بالا تر بوده و دچار خوردگی، شوره و لق شدگی نمی شود.

از لحاظ شکل ظاهری کاملا مطابق با آجر طبیعی است و تفاوت آن فقط در خصوصیاتی مانند سبکی است.

طراحی این آجر ها به گونه ای طراحی می شوند که مطابق با طرح ها و دیزاین های مختلف و همچنین شرایط داخلی و بیرونی ساختمان سازگار باشند

نصب این آجر ها به حدی آسان است که به یک تیم تخصصی برای کار گذاری آن نیازی نیست. همچنین با تمامی شرایط اقلیمی و آب و هوایی سازگار است. از آنجایی که سبک است هزینه های حمل و نقل آن نیز مناسب تر است.

بنابراین می توان به آسانی و با هزینه ی اندک به سبک نمای زیبا و بادوام آجری برای نمای ساختمان دست یافت.

عوامل اقلیمی نیز یکی از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از آجر نما در انواع طراحی‌های ساختمانی هستند. مناطق با شرایط اقلیمی متفاوت معماری‌های متفاوتی دارند و به همین دلیل است که نوع اقلیم تعیین کننده نوع معماری و مصالح خواهد بود.

در واقع آجرهای نما یکی از زیباترین مصالحی هستند که در هر منطقه اقلیمی کاربرد خاص خود را دارند. این آجرها سبک بوده و نیازی به نگهدارنده ندارند، از اتلاف انرژی جلوگیری می کننده، عایق دما هستند، به دلیل جذب خوبشان خطر سقوط ندارند. بر همین اساس آجر طرفداران زیادی دارد.

انواع آجر نما بر اساس ویژگی هایشان

۱_ دارا بودن تنوع رنگی و امکان انتخاب راحت و آزاد مشتری برای خرید

۲_ آجرنما uv است و رنگ آن ماندگاری بالایی دارد.

۳_بهره گیری از فناوری نانو در ساخت آجرنما برای بالابردن استحکام و مقاومت آن

۴_مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف مانند سرما، گرما در اقلیم های مختلف آب وهوایی

۵_کم عرض و باریک بودن برای تنوع و اشغال فضایی کم

۶_دارای مقاومت فشاری بالا

و در آخر…..

آجر نما اصفهان

شرکت آجرین سفال اصفهان تولید کننده مرغوبترین و با کیفیت ترین آجر نما اصفهان می باشد که شما می توانید برای مشاوره با کارشناسان شرکت آجرین سفال تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =