رنگ آمیزی دیوار آجری

رنگ آمیزی دیوار آجری

رنگ آمیزی دیوار آجری باعث ایجاد نمای جدید شده و جانی دوباره به آن می بخشد این در حالی می باشد که رنگ آمیزی باعث حفظ شکل، ساختار و بافت آن نیز خواهد شد. استفاده از تکنیک رنگ آمیزی برای دیوار های آجری در بیرون و محوطه های باز و دیوارهای آجری موجود در خانه قابل اجرا می باشد. رنگ آمیزی دیوار آجری شباهت زیادی به رنگ آمیزی چوب و دیگر متریال ها دارد. نکته کلیدی و مهم در رنگ آمیزی این دیوار ها آماده سازی اولیه دیوار برای ایجاد نمایی جذاب در پایان رنگ آمیزی می باشد.

نما آجری رنگ شده

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

مزایای رنگ آمیزی دیوار آجری

از مزایایی که رنگ آمیزی دیوار آجری دارد موارد زیر قابل ذکر است:

  1. رنگ کردن دیوار های آجری نما به آن ظاهری شیک، مدرن و متفاوت می دهد. یعنی چیزی که با رنگ کردن آجری در پی آن هستیم یعنی تفاوت.
  2. رنگ آمیزی دیوار آجری یکی از مقرون به صرفه ترین روش های عوض کردن رنگ سازه های آجری می باشد. همچنین چون به طور کلی نمای آجری ارزان تمام می شود، می توان با رنگ کردن آن هم در هزینه ها صرفه جویی کرد و هم به آن ظاهری زیبا و شیک بخشید.
  3. رنگ کردن دیوار آجری زمان و سختی زیادی نمی طلبد. آجر به راحتی رنگ را به خودش می گیرد و نیاز به مقادیر زیادی رنگ نمی باشد.
  4. هنگامی که رنگ خشک شد، تمیز کردن و نگهداری آن از نمای آجری بدون رنگ بسیار آسان تر می باشد.

معایب رنگ آمیزی دیوار آجری

رنگ آمیزی دیوار آجری علاوه بر مزایایی که دارد، دارای عیب هایی نیز می باشد که عبارتند از:

  1. رنگ به مرور زمان کمرنگ خواهد شد. (مثلا رنگ قرمز نمای شما پس از مدتی صورتی می شود). همچنین پوسته پوسته شده و بعد از حداکثر پنج سال نیاز به تجدید دارد. از طرفی شرایط آب و هوایی نیز تاثیر می گذارد.
  2. رنگ کردن آجر می تواند باعث آسیب رساندن به خاصیت طبیعی آن در جذب رطوبت و مقاومت آن شود.
  3. شما باید رنگ طبیعی آجر را فراموش کنید، چون تراشیدن رنگ از روی اجر کار سخت و پر زحمتی می باشد.

رنگ مخصوص آجر نما

رنگ مخصوص آجر نما برای رنگ آمیزی سریع، زیبا و با دوام سطوح داخل و خارج ساختمان استفاده می شود. رنگ‌های مخصوص آجر نمای باکیفیت برتر دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش و شستشو می باشند و در برابر نور خورشید، نفوذ آب و مواد قلیایی پایداری مطلوبی دارند، به همین جهت در محیط های بیرون ساختمان مخصوصا نمای ساختمان پیشنهاد می شود. سرعت خشک شدن بالا، سهولت اجرا و سازگاری با محیط زیست از سایر مزیت های این نوع رنگ می باشد. خاصیت منحصر به فردی که این رنگ دارد مانع از تاول زدن رنگ (تبله کردن رنگ) روی سطوح می شود.

 کاربرد رنگ آجر نما

از کاربرد های رنگ آجر نما برای مصارف خارج از ساختمان با کیفیت بالا و به ‌عنوان پوشش نهایی سطوح خارجی (گچی، سیمانی، آجری و …) قابل استفاده می توان نام برد. مقاومت این رنگ در برابر تغییرات شدید دما و رطوبت و در برابر مواد قلیایی‌ موجود در مصالح بسیار بالا می باشد. رنگ مخصوص آجر نما در محیط های مرطوب و نمناک استفاده می شود و این قابلیت را به بتن می دهد که به ‌راحتی بتواند تنفس کند.

ویژگی های رنگ آجر نما

  • پوشش فوق‌ العاده نسبت به رنگ‌ های مشابه و همچنین بدون استفاده از مواد سخت بعد از اتمام کار
  • دارای خاصیت انعطاف پذیری و مقاوم در تنش‌های ساختمانی
  • کاملا ضد آب و قابل شستشو می باشند.
  • مقاوم در برابر عوامل جوی به خصوص اشعه U.V آفتاب هستند.
  • تبخیر های درونی مصالح می تواند انجام شود زیرا رنگ آجر نما مانع از تنفس مصالح می شود.
  • جلوه کاملاً مات
  • قابلیت حلالیت در آب را دارد.
  • غیرقابل اشتعال و غیر سمی
🔔 حتما بخوانید: نما آجری چیست؟

مراحل رنگ آمیزی دیوار آجری

۱.تمیز کردن آجر

شما حتما باید دیوار را تمیز نمایید تا خیالتان از بابت گرد و خاک و کپک ها راحت باشد. در صورتی که دوست دارید دیوار در آینده کپک نزند می توانید از محلول آب و صابون برای این منظور استفاده کنید و آن را با فشار به دیوار بپاشید. برای رنگ کردن دیوار آجری باید صبر کنید تا آجر ها کاملا خشک شوند و هیچ گونه نم و رطوبتی در آنها باقی نماند.

رنگ آمیزی دیوار آجری

روش‌های پاک کردن دیوار آجری

اگر آلودگی‌ های موجود در دیوار ها خیلی گسترده و عمیق نباشد می‌توانید به ‌آسانی و به‌ وسیله فشار آب آن‌ها را پاک کنید. در غیر این صورت باید از روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود برای پاک کردن آجر ها استفاده کرد.

استفاده کردن از اسید ها

در این روش باید از نوعی اسید که به نمای ساختمان آسیب وارد نمی‌کند برای پاک‌سازی استفاده کرد. اسید رقیق فلوئوریدریک که با۱۰ درصد آب مخلوط کرده و بر روی سطحی که قبلاً خیس شده است بمالید. سپس با استفاده از برس چرمی محل مورد نظر را پاک کرده و بلافاصله آن را بشویید.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

برای محل هایی که دچار زنگ زدگی شده اند می توان از اسید فسفریک استفاده کرد. پس از رقیق کردن اسید آن را با استفاده از برس بر روی دیوار که از قبل خیس شده است بکشید و سپس با استفاده از برس محل را پاک‌کرده و بلافاصله محل را شستشو دهید. این اسید خطرناک بوده و در صورت مواجهه با پوست باعث ایجاد سوختگی می شود.

برای پاک کردن قیر از روی آجر نما می‌توانید با استفاده از کاردک و به ‌آرامی آن را از روی نما آجری پاک کنید. برای پاک کردن اثرات لکه ‌ها نیز می‌توانید از حلال‌های مخصوص لکه ‌های روغنی استفاده کنید. آلودگی‌هایی که ناشی از دود لوله بخاری ایجاد می‌شود را نیز می‌توانید با آب گرم و شوینده پاک کنید.

۲.پاک کردن رنگ های قدیمی و ملات

در صورتی که دیوار قبلا رنگ آمیزی شده و پوسته هایی از آن رنگ قدیمی باقی مانده است، به وسیله ی کاردک آنها را پاک کنید تا هیچ گونه مواد اضافی و ملات روی سطح باقی نماند.

🔔 حتما بخوانید: بند کشی دیوار آجری

۳.آستر کشی

قبل از رنگ آمیزی باید آستر مورد نظرتان را بر روی دیوار بپاشید تا رنگ اصلی ایستادگی و دوام بالایی داشته باشد و در اثر رطوبت و آفتاب تغییر رنگ ندهد و یا اینکه به صورت پوسته پوسته در نیاید.

۴.درزگیری و بتونه کاری

پس از آستر کشی بند ها، سوراخ هایی که به مرور زمان به وجود آمده است را با بتونه پر کنید تا زیبایی و یک دست بودن دیوار کاملا حفظ گردد.

۵.رنگ آمیزی

در نهایت نوبت به رنگ آمیزی می رسد. با توجه به سلیقه تان می توانید رنگ کورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با قلم مو ۳/۴ اینچی شروع به رنگ آمیزی دیوار آجری کنید. توصیه می شود برای اینکه رنگ آمیزی شما از کیفیت بهتری برخوردار شود، دوبار رنگ آمیزی را تکرار کنید.

رنگ آمیزی دیوار آجری

قیمت رنگ مخصوص آجر نما

رنگ های مخصوص آجر نما با توجه به نوع و ویژگی هایی که دارند در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می گردند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =