چسب آجر

چسب آجر چیست؟

از چسب آجر می توان برای چسباندن انواع آجر از قبیل آجر نما، آجر سفال، آجر نسوز و سایر آجر ها به سطوح استفاده کرد. در صورت تولید کاملا مکانیزه‌ و بدون عدم دخالت نیروی انسانی این چسب‌ها از کیفیت خوبی برخوردار خواهند بود، زیرا در این صورت میزان و ترکیبات اولیه‌ی به کار رفته کاملا دقیق است و به الزامات استاندارد ملی ایران و استانداردهای روز دنیا در تهیه‌ی آن رعایت خواهد شد. این محصول معمولا به رنگ های سفید و خاکستری موجود می باشد.

در ترکیبات این چسب از مواد پایه‌ی پلیمری استفاده می‌شود، در نتیجه در برابر نفوذ آب، حرارت و یخبندان بسیار مقاوم بوده و همچنین قدرت چسبندگی بالا و خاصیت الاستیک و انعطاف پذیری و مقاومت در برابر نشست‌ های ساختمان دارند. از دیگر مزایای آن می‌توان به قیمت پایین آن در کنار میزان مصرف کم اشاره نمود. که علت آن احتیاج به ضخامت کم برای چسباندن آجر است. این موضوع همچنین می‌تواند باعث کاهش زمان اجرا و کم شدن بار مرده‌ی وارد شده بر سازه شود. این چسب نیاز به هیچ گونه ماده‌ی افزودنی جز آب احتیاج ندارد، در نتیجه آماده‌سازی آن سریع و آسان است.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

نحوه آماده سازی چسب آجر

 در تهیه‌ی مخلوط این چسب ابتدا به میزان ۶ تا ۷ لیتر آب، که وزنی حدود ۲۵ درصد پودر خشک را دارد، را در ظرفی ریخته و سپس پودر خشک چسب را به آرامی به آن اضافه می‌کنند. برای مخلوط کردن پودر چسب با آب از همزن برقی یا مکانیکی استفاده شده و بهم ‌زدن به مدت ۳ دقیقه انجام می‌شود تا خمیری صاف و یک‌دست به دست آید و بعد به مدت دو دقیقه بهم‌ زدن متوقف می شود و دوباره سه دقیقه مخلوط هم زده می‌شود. ملات آماده شده تا حدود یک ساعت قابل مصرف است.

چسب آجر

روش اجرای چسب آجر

برای اجرای این چسب سطح مورد نظر کاملا باید تمیز بوده و عاری از هرگونه چربی، رنگ و یا گرد و غبار باشد. همچنین سطح باید کمی تر باشد. ضخامت لایه‌ی اجرایی حدود ۳ تا ۱۰ میلی‌متر است و باید با ماله ی دندانه‌دار اجرا شود. بعد از اجرای یک لایه از این محصول، اجر روی آن چسبانده می‌شود. سپس با یک چکش پلاستیکی بر روی آن ضربه میزنند تا محکم در محل خود قرار بگیرد.

انواع چسب آجر

این محصول از انواع مختلفی برخوردار است و می توان برای چسباندن آجر های متنوع و متفاوتی از آن استفاده کرد. از انواع مختلف آن می توان به چسب آجر نما، چسب آجر نسوز، چسب آجر سفال و … اشاره کرد که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

۱. چسب آجر نما

انتخاب این نوع چسب بسیار مهم بوده و نیاز به مطالعات مهندسی دارد. در انتخاب چسب مخصوص آجر باید دقت بسیاری نمود، به طوری که چسب انتخابی باید با خصوصیات فنی محصول قابل اجرا در نما هم‌خوانی داشته باشد. نمی‌توان در انتخاب این محصول همانند ملات و سیمان عمل کرد، چرا که اجرای نما با روش ملات با یک استادکار با تجربه نیز قابل اجرا خواهد بود. عملکرد آن همانند یک ماده الاستیک است که قادر به زیر سازی و جذب حرکات ارتعاشی آجر یا کاشی کار شده دارد. برای اجرای نمای آجری قبل از به کار بردن چسب باید پلاستر سیمانی را روی دیوار اجرا نمود.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال چیست؟

چسب آجر نما

چسب استفاده شده باید به درستی در قسمت پشتی آجر پخش و آغشته شده باشد. نباید هیچ بخشی از آجر بدون چسب بماند. این‌کار ممکن است باعث شود که در فصل سرما در اثر بارندگی و پر آب شدن محیط ، آب بتواند از محل‌های درز بندی شده وارد شود و باعث یخ زدگی گردد. با این کار آجر از سطح نما کنده می‌شود. برای جلوگیری از این امر در اجرای نمای آجری باید بندکشی به طور دقیق صورت گیرد. اصولا برای اجرا در آب‌ و هوای خشک و آب و هوای معتدل مناسب است. دمای زمان اجرای آن بین ۱۰ الی ۴۰ درجه باید باشد و نباید از ۵ درجه‌ی سانتی‌گراد کم‌تر شود و اگر دمای محیط مناسب نبود اول باید محیط را گرم کرد. برای اطلاع از آخرین قیمت چسب آجر نما به فروشگاه های اینترنتی یا نمایندگی های فروش این محصول مراجعه نمایید.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

۲. چسب آجر نسوز

این نوع چسب‌ها ملات‌های آماده‌ی مصرفی می‌باشند که به صورت ترکیبی مرطوب از مواد نسوز با فرمولاسیون و دانه بندی مشخص و چسب‌های مخصوص هستند که جهت چسباندن و یا مرمت لایه های نسوز استفاده می‌شوند.

ویژگی های چسب آجر نسوز

این محصولات عموما به صورت مرطوب هستند و دارای چسبی غیرآلی اند که استحکام و مقاومت خود را در دما های بالا نیز حفظ می‌کنند. همچنین قابلیت چسبیدن به انواع سطوح و انعکاس حرارت، استحکام دی الکتریک، مقاومت در برابر خورندگی گازهای داغ و تر نشوندگی مناسب در برابر بسیاری از فلزات غیر آهنی مذاب شده را دارند. این فلزات شوک‌پذیری بالایی دارند و انتقال حرارت در آن پایین است. انقباض و انبساط این فلزات در برابر حرارت‌های زیاد نیز کم است.

🔔 حتما بخوانید: دستور العمل های آجر چینی

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مقاومت بالا در برابر گازهای داغ خورنده و شعله مستقیم، شکل‌گیری به صورت‌های پیچیده‌، استحکام بالا بعد از خشک شدن در محیط و تشکیل اتصالات محکم و ساختار یک‌پارچه اشاره نمود.

بطور کلی می‌توان گفت که این محصول همراه با الیاف نسوز به کار رفته در آن، در دماهای بالا برای عایق‌کاری و ایجاد حفاظ در دما های بالا استفاده می‌شود. و به ‌علت رسانایی کم آن در برابر گرما میزان مصرف انرژی و تولید گاز گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد و کمک به عملکرد بهتر کوره و تجهیزات آن می‌کند.

چسب مخصوص آجر

از این چسب‌ها در کارهای صنعتی که دما بالا است و در محل‌هایی که درزگیری و پرنمودن مصالح نیاز باشد استفاده می‌شود. این چسب‌ها جهت چسباندن محصولات الیاف سرامیکی به دیواره کوره و یا بین لایه های نسوز، چسباندن آجر به دیواره یا آجر، پر کردن بخشی از دیواره، جرم، آجر ریخته شده و یا صدمه دیده استفاده می‌شود. به طور کلی، این چسب‌ ها برای چسباندن اقلام نسوز به یکدیگر قابل استفاده می باشند.

قیمت چسب آجر نسوز

قیمت چسب آجر نسوز به کارایی آن بستگی دارد و با توجه به میزان مصرف و نرخ آن که متغیر می باشد، می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. شما با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی می توانید از آخرین قیمت های چسب آجر نسوز مطلع شوید و نسبت به خرید چسب آجر اقدام نمایید.

نحوه نگهداری چسب آجر

این محصول بی‌خطر بوده و غیر قابل اشتعال می‌باشد. همچنین باید از تماس با نور مستقیم خورشید و رطوبت و یخبندان دور بماند. دمای مناسب برای نگهداری آن ۵ الی ۳۵ درجه‌ی سانتیگراد می باشد. مدت زمان استفاده از آن در صورت باز نشدن کیسه ‌ها حدود یک سال است. کیسه‌های بسته ‌بندی آن باید روی پالت و بالاتر از سطح زمین قرار گیرد و محیط نگهداری کاملا خشک باشد. به علت وجود سیمان و مواد افزودنی پلیمری نباید با دست و چشم و دهان تماس داشته باشد. در صورت تماس چشم با این چسب ‌ها باید آن را با آب فراوان شست.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =