اجر-سفال-اصفهان

آجر سفال اصفهان

آجر سفال اصفهان یکی از پر مصرف ترین متریال های ساختمانی می باشد. هم چنین اجر سفال اصفهان یکی از با کیفیت ترین اجر سفال های موجود در بازار می باشد. خاک رس اصفهان از مرغوبیت زیادی برخوردار است و همین موضوع دلیل بر این است که آجر سفال اصفهان از کیفیت بسیار بالایی نسبت به سایر اجر های سایر شهر ها برخوردار باشد. به آجر سفال اصفهان تیغه سفالی نیز می گویند. البته بعضی از کارخانجات آجر سفال با خاک شیل نیز تولید می نمایند.

آجر سفال شیل به این روش تولید می شود که ابتدا سنگ سیل از کوه ها جدا می شود و به کارخانه های تولید سفال منتقل می گردد، سپس در آنجا آسیاب و پودر می شود و بر اساس اینکه آن کارخانه از چه کوره و روشی برای تولید آجر سفال استفاده می کند، آجر سفال شیل را نیز به همان طریق تولید می کنند. آجر سفال شیل از نظر مقاومت در مقایسه با آجر سفال رسی مقاوم تر می باشد و در عین حال سنگین تر نیز خواهد بود. در شهر تهران نیز آجر سفال هایی با ابعاد متفاوت و حتی در مواردی بزرگ تر از ابعاد آجر سفال های اصفهان تولید می کنند ولی همواره کیفیت برتر کشور متعلق به آجر سفال اصفهان می باشد.

تاریخچه آجر سفال

هنوز زمان استفاده از اولین آجر و جایگزین شدن آن به جای سنگ در تاریخ کاملا مشخص نمی باشد ولی گمان میرود انسان های اولیه با پختن گل ها و مشاهده استحکام آن در مقایسه  با کلوخ های موجود، به تولید آجر به این صورت که می توان آنها را پخت پی برده اند.

آجر های تهیه شده از خاک رس قدمت بیشتری نسبت به سایر آجر ها دارد. در ایران بقایای کوره ای آجر سفال در بعضی از شهرهای ایران از جمله کاشان و …. مشاهده شده است که می توان زمان تخمین آن را به هزاره چهارم پیش از میلاد نسبت داد.

آجر سفال اصفهان

مراحل تولید آجر سفال اصفهان

۱.مراحل تولید آجر سفال اصفهان به شیوه کوره هافمن

ابتدا خاک رس را با آب مخلوط میکنند تا گل درست شود سپس گل را به مرحله قالب گیری می فرستند. پس از مرحله قالب گیری آن را در هوای باز میگذارند تا خشک شود و پس از خشک شدن خشت خام آن را به کوره های هافمن منتقل میکنند و پس از گذشت دو روز آن را از کوره به وسیله نوار نقاله توسط کارگر ها در کامیون می چینند و به سراسر ایران ارسال می کنند.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال چیست؟

۲.مراحل تولید آجر سفال اصفهان به شیوه تمام اتوماتیک

در این روش ابتدا خاک رس را با آب مخلوط می کنند تا گل ایجاد شود، سپس گل های ایجاد شده را به دستگاه های قالب گیری میفرستند و پس از خارج شدن از دستگاه توسط سیم های فلزی برش داده میشوند و در نهایت به سالن خشک کن میفرستند و پس از خارج شدن از سالن خشک کن توسط کارگر در کامیون چیده میشوند و به مناطق مختلف ارسال می کنند.

کاربرد آجر سفال اصفهان

این محصول بیشترین کاربرد را در تیغه های ساختمان، چه تیغه های داخلی و چه دیوارهای خارجی ساختمان دارد. از سفال ۲۰ و سفال ۱۵ برای تیغه کشی دیوار های بیرونی و از سفال ۱۰ و سفال ۷ برای تیغه کشی دیوار های درونی ساختمان استفاده میشود و برای هر نوع آب و هوایی نیز مناسب می باشند. تهیه آجر سفال ارزان می تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه های ساختمان داشته باشد. ولی باید توجه داشت که علاوه بر ارزان بودن این محصول، باید از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشند.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

ظرفیت بارگیری اجر سفال اصفهان 

سفال ۷

ظرفیت کامیون تک : ۶۰۰۰ قالب

ظرفیت کامیون ده چرخ : ۹۰۰۰ قالب

ظرفیت تریلی : ۱۴۰۰۰ قالب

 سفال ۱۰ 

ظرفیت کامیون تک : ۴۸۰۰ قالب

ظرفیت کامیون ده چرخ : ۷۲۰۰ قالب

ظرفیت تریلی : ۱۰۰۰۰ قالب

🔔 حتما بخوانید: آجر لفتون چیست؟

سفال ۱۵

ظرفیت کامیون تک : ۳۳۰۰ قالب

ظرفیت کامیون ده چرخ : ۵۳۰۰ قالب

ظرفیت تریلی : ۷۵۰۰ قالب

آجر-سفال-اصفهان

قیمت آجر سفال اصفهان

قیمت آجرسفال، یکی از مهم ترین فاکتورها برای مهندسان و معماران و بنایان برای خرید این نوع اجر سفال می باشد. هر چه قیمت آجر سفال ارزانتر باشد، قطعا در هزینه نهایی ساختمان اثر گذار خواهد بود. از جایی که اکثرا دیوار چینی ها امروزه با آجر سفال انجام می گیرد، پس مهندسان باید به دنبال آجر سفال با کیفیت به همراه قیمت مناسب باشند.

در اصفهان با توجه به تنوع این محصول، بازار آن پاسخگوی طیف مختلف سلیقه، و تنوع قیمت خواهد بود. اگر برای مهندس معمار فاکتور قیمت آجر سفال برای آن از همه موارد مهم تر باشد، می تواند آجر سفال درجه دو و یا درجه ۱.۵ تهیه کند. قیمت آجر سفال درجه دو ارزان تر ولی در عین حال سنگین تر می باشد و ساختمان را سنگین تر می نماید.

برای اطلاع از آخرین قیمت اجر سفال اصفهان با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و نسبت به آخرین قیمت های اجر سفال اصفهان مطلع شوید و اقدام به خرید نمایید. مشاوران ما شما را در تهیه و محاسبه تعداد آجر و بهترین انتخاب یاری خواهند نمود.

کارخانه آجر سفال اصفهان

کارخانه اجر سفال اصفهان در ابتدای فعالیت خود ابتدا با ظرفیت محدود توانست بخشی از تولیدات بازار را در دست گیرد و در ادامه با گسترش واحد های جدید و گسترش نوع محصولات ظرفیت خود را بالا برد، در حال حاضر کارخانه آجر سفال اصفهان با ظرفیت بالای تولید سالانه توانسته بخش عمده ای از بازار این محصول را تولید کند و همچنین توانسته به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال صد ها نفر را فراهم نماید. امید است با ارتقای روز افزون کیفیت محصولات بتوانیم همچنان در این عرصه اعتماد مشتریان را حفظ نماییم.

🔔 حتما بخوانید: آجر رسی چیست؟

کارخانه اجر سفال اصفهان تولید کننده انواع آجر سفال، آجر نما، آجر لفتون، آجر نمای نسوز، آجر سفال فوم دار و غیره در استان اصفهان می باشد. این کارخانه مفتخر است که محصولات و تولیدات بسیار با کیفیت و مرغوبی را به کل کشور ارائه می دهد. اجرسفال اصفهان دارای کیفیت درجه یک و ممتاز با قیمت بسیار مناسب در سراسر کشور به فروش می رسد.

آجر سفال فوم دار به دلیل کارایی بسیار خوبی که در جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان دارد تحول عظیمی در صنعت آجر به وجود آورده است.

آجر-سفال- اصفهان

 

نکات اجرای آجر سفال

آجر های مناسب برای دیواره های بیرونی اجر سفال ۱۵*۲۰ و ۲۰*۲۰ می باشند. اگر در شرایط جوی نامناسبی (خیلی گرم یا خیلی سرد) هستید استفاده از آجر سفال فوم دار می تواند انتخاب خوبی باشد. محصولات فوم دار در ابعاد ۲۰*۲۰*۱۵ سانتی متر، ۲۰*۲۰*۲۰ سانتی متر و ۲۰*۳۸*۱۵ سانتی متر موجود می باشد.

تیغه سفالی مناسب برای تیغه های داخلی آجر معمولا  ۱۰ سانتی متری و ۸ سانتی متری می باشد. اگر فضای زیادی ندارید، برای صرفه جویی در فضا می توانید از تیغه سفالی ۷ سانتی یا محصول جدید کارخانه آجر سفال اصفهان، آجر سفال ۵/۵ سانتی استفاده کنید. این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای آجر لفتون ۵/۵ سانتی باشد.

دقت کنید که این محصول با دو کیفیت درجه دو و درجه یک در بازار موجود است. اگر در مناطق مرطوب و پر باران زندگی می کنید به هیچ عنوان استفاده از نوع درجه دو را توصیه نمی کنیم. محصولات درجه دو در تماس با آب به سرعت شوره می زنند و همچنین محصولات درجه دو دارای ابعاد کامل نیستند. پس در نتیجه مشاهده می کینم که با وجود قیمت پایین تر به صرفه مشتری نیستند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 10 =