آجر سفال تیغه ای چیست؟

آجر سفال تیغه ای چیست؟

آجر سفال تیغه ای چیست؟

آجر سفال تیغه ای از موادی مانند خاک رس، شن، آب و افزودنی‌های دیگر مانند آهک و … ساخته می شود و با محیط سازگارتر است. پس از تهیه نمودن گل و قالب گیری و برش، سفال پس از خشک شدن در کوره های با دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهند. تمامی این مراحل به صورت صنعتی انجام می گیرد. جالب است بدانید که ، بلوک سفالی به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک رس و آب که به صورت قالب‌های سوراخدار در ابعاد مختلف تولید می‌شود. بلوک‌های سفالی در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلوک های سفالی را به دو صورت، بلوک سفالی سقفی و بلوک سفالی دیواری تولید و روانه بازار می کنند.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱  لیست قیمت به روز آجر سفال تیغه ای اصفهان، کلیک نمایید.

آجر سفال تیغه ای

آجر سفال تیغه ای از موادی تهیه می شود که کاملاً با محیط زیست سازگاری دارند و سمی نیستند. این تیغه های سفالی با طراحی خاص مشبک از جنس خاک رس ساخته می شوند و مشکلی برای سلامت انسان ایجاد نمی کنند.

تیغه های سفالی را حرارت ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سلسیوس درست می کنند. این تیغه قابل بازیافت نیز هستند و آلودگی برای محیط زیستاز این جهت نیز ندارند.

نکاتی که بهتر است بدانید!

در هنگام خرید بلوک سفال تیغه ای، باید به نکاتی همچون میزان جذب آن ها توجه شود زیرا این میزان جذب باید چیزی حدود ۸ تا ۱۶ باشد. همچنین به سطح آن توجه کنید تا عاری از هرگونه خراش و شکستگی باشد.

🔔 حتما بخوانید: آجر نما چیست؟

ابعاد آجر سفال تیغه ای

آجر سفال تیغه ای که در ابعاد ۷ و ۱۰ و ۱۵ و ۲۰ سانتی و آجر سفال تیغه ای  ۱۵ سانت فوم دار تولید می شود.

جالب است بدانید که:

در گذشته به جای تیغه و سفال ، آجر های توکار نقش دیوار باربر را داشته و سقف ها بر روی دیوار ها استوار بودند. اما رفته رفته با افزایش طبقات ساختمان ها و نیز به دلیل سنگین بودن وزن آجر های توکار قدیمی، دیوار باربر جای خود را به اسکلت های بتنی یا فلزی دادند.  آجر های توکار جای خود را به تیغه و سفال که نقش جداکننده ها را داشتند، داده اند. تیغه یا سفال نوعی جداکننده دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان محسوب می شود.

آجر-سفال-تیغه-ای

آجر سفال تیغه ای ۷ سانتی

آجر سفال تیغه ای ۷ سانتی به عنوان نوعی جداکننده دیوارهای داخلی و خارجی مانند دیوارهای نازک یا دیواره های اطراف آسانسور و اطراف راه پله ها ساختمان محسوب می شود که معمولا برای جداکردن دیواره های نازک یا دیواره های اطراف آسانسور استفاده می شود.

آجر سفال تیغه ای ۱۰ سانتی

آجر سفال تیغه ای ۱۰ سانتی، معمولا برای جداکردن دیوار های داخلی ساختمان یا بین اتاق ها استفاده می شود.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

آجر سفال تیغه ای ۱۵ سانتی

آجر سفال تیغه ای ۱۵ سانتی با وزن تقریبی ۳ کیلوگرم جهت جداکردن دیواره های داخلی و پیرامون ساختمان ها با ضخامت بیشتر استفاده می شود. با توجه به سنگین بودن آجر های توکار قدیمی و افزایش تعداد طبقات استفاده از این تیغه سفال گسترش یافته است.

در ساختمان ها بیشترین نفوذ صدا و تبادل حرارت از دیوار های پیرامونی ساختمان می باشد و از این رو آجر سفال ۱۵ می تواند با قطر زیاد خود نقش مهمی در کاهش این تبادل صدا و حرارت را بازی کند.

آجر سفال تیغه ای ۱۵ سانتی فوم دار

امروزه با گسترش شهر نشینی و نزدیکی منزل به همدیگر و همچنین گران شدن منابع انرژی ، نقش عایق در ساختمانها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. از این روی در مقررات ساختمانها دولتها تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از اتلاف انرژی بکار گرفتند.

مشخصات آجر سفال تیغه ای

آجر سفال عایق دار ۱۵ سانتی درجه یک فوم دار آجر با فوم ۲.۵ سانت

مشخصات آجر سفال :

  • ابعاد واقعی : ۱۳x۱۹x۱۹
  • وزن : ۳ کیلو گرم
  • رنگ : زرد
  • کیفیت : درجه یک
  • فوم دار

آجر سفال تیغه ای

آجر سفال عایق دار ۱۵ سانتی درجه یک طولی فوم دار با فوم ۵ سانت دارای گواهینامه فنی

مشخصات آجر سفال :

  • ابعاد واقعی : ۱۲.۵x۱۹x۳۶
  • وزن : ۸ کیلو گرم
  • رنگ : زرد
  • کیفیت : درجه یک

کیفیت آجر سفال تیغه ای

کیفیت آجر سفال تیغه ای باعث می شود ساختمان ها با کیفیت بالا و با هزینه ای مقرون به صرفه ساخته شوند. تیغه های سفالی ساختار مشبکی دارند که هوا را در بین خود جای می دهد. وجود هوا باعث می شود که این تیغه ها عایق خوبی در برابر دما و صدا باشند و مصرف انرژی را در خانه ها کاهش دهند.

و مهم تر از آن….

 آسایش افرادی که در خانه های مجاور زندگی می کنند نیز فراهم می شود.

ویژگی مقاومت در برابر زلزله

طراحی تیغه های سفالی تا حد زیادی از وزن ساختمان می کاهد و در عین حال به خاطر ساختاری که دارد استحکام مکانیکی را بالا می برد. این ویژگی ها باعث می شود که تیغه های سفالی در مقایسه با آجر در برابر زلزله مقاومت بیشتری داشته باشند.

ویژگی مقاومت در برابر آب و رطوبت

یکی از مشکلاتی که در مصالح ساختمانی وجود دارد این است که رطوبت و آب نفوذی به داخل آن ها در صورت یخ زدن در دمای زیر صفر موجب ترک خورد و آسیب دیدن مصالح می شود.

زیرا آب در صورت یخ زدن افزایش حجم پیدا می کند. خوشبختانه تیغه های سفالی آب جذب نمی کنند و از این جهت نیز می توانند مقاومت و استحکام ساختمان را افزایش دهند و به ویژه در مناطق مرطوب پر کاربرد باشند.

و در آخر

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶)آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و … قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

و همینطور، قیمت انواع آجر ها و بلوک های سفالی با توجه به نوع ابعاد آن، متفاوت بوده و از طرفی هزینه حمل و نقل و تخلیه آن به صورت جداگانه محاسبه می گردد. شما می توانید برای خرید آجر سفال دیواری به نمایندگان معتبر فروش آجر و یا به سایت های معتبر فروش آجر و سفال مراجعه کرده و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 5 =