آجر نما نسوز تایل

آجر نما تایل چیست؟

آجر نما تایل یکی دیگر از متریال های مرغوب و اصلی برای کار در نمای داخلی و بیرونی ساختمان می باشد. امروزه در سرتاسر جهان، برای طراحی نما ها از آجر تایل استفاده می کنند. از گذشته تا کنون مهندسان و معماران از آجر تایل در ایجاد نماهای بیرونی و نماهای داخلی ساختمان ها بهره مند می گردند. کاربرد آجر های تایل در نما های داخلی و خارجی بناها، در عین ظرافت و زیبایی، از دوام بالایی برخوردار می باشند.

با توجه به اینکه آجر نما تایل دارای تنوع رنگی که دارد، شکل ظاهری، کیفیت و مقاومت بالای آجر تایل، و هم چنین قیمت رقابتی و مناسب آن ها در بازار، به مرور زمان جایگاه خاصی را در صنعت ساختمان سازی به خود اختصاص داده است. هم چنین می توان از آجرهای تایل به صورت دو منظوره استفاده کرد. به این معنا که هم در نما های بیرونی ساختمان ها و هم به صورت تو کار، در دکوراسیون داخلی ساختمان ها، رستوران ها، کافی شاپ ها و … می توان از آنها استفاده کرد.

ویژگی های آجر نما تایل

  • سبک بودن
  • در برابر زلزله مقاوم می باشد.
  • زیبا و دارای کیفیت بالا
  • سرعت بالا در اجرای نماها
  • مقاوم در برابر آتش ‌سوزی
  • مقاوم در برابر سرما و یخ‌زدگی
  • عایق بودن نسبت به سرما و گرما
  • مقاوم در برابر ضربه و خراشیدگی
  • قابل اجرا بودن در ساختمان‌ های مرتفع
  • مقاوم در برابر جدا شدن و ریزش از نما
  • حفظ ارتباط فضای بیرون با محیط داخل ساختمان
  • انعطاف‌ پذیر بودن در اجرای نما
  • عایق بودن نسبت به صوت
🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

آجر-نما-تایل

شناسایی آجر نما تایل مرغوب از جنس نامرغوب

هنگامی که بر روی آجر تایل ضربه می زنید، اگر صدای بم حاصل شود، نشانگر این است که آجر نمای تایل یا خوب پخته نشده و یا دارای ترک می باشد. چنین آجری پوک می باشد و آب را جذب می کند و هنگام سرما، یخ زده و خرد می ‌گردد. این موارد نشان دهنده ی آجر نما تایل نامرغوب بوده و به دلیل مقاومت و ماندگاری پایین آن ها، توصیه می گردد که از آن ها در ایجاد نمای ساختمان ها استفاده نشود. در این صورت انبوه سازان و معماران می بایستی در زمان خرید و تهیه آجر نما تایل به کیفیت آن توجه ویژه ای داشته باشند.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال دیواری چیست؟

آجر نما تایل سفالی

تایل های سفالی نما به صورت خاکِ ریخته شده در قالب های مخصوص آنها را می پزند و قابلیت شکل گیری در قالب های مختلف را دارند. همین مساله باعث بهینه سازی سیستم اجرایی نماها گردیده و موجب پیشرفت های چشمگیری در عرصه ی اجرای نمای خشک می شود و در ترکیب با سایر موارد و مصالح، باعث ایجاد نما های مدرن می شوند.

آجر نما تایل سفالی، دارای لبه های شیب دار در قسمت کام و زبانه می باشد و درزهای باز این تایل ها، همچون سپری، دیوارهای ساختمان را در هنگام بارش برف و بارهای کج، مورد حفاظت قرار داده و فضاهای موجود در آن ها، به عنوان عامل تهویه کننده عمل کرده و موجب جلوگیری از قارچ ها و کپک های ناشی از رطوبت می شوند.

ویژگی تایل های سفالی

تایل های سفالی که معمولا در ابعاد مختلف و در قالب های متفاوتی تولید می گردند، دارای رنگ های بسیار متنوعی نیز می باشند. دیوارهای سفالی، هم عملکرد سازه ای دارند و هم از نظر زیبایی جذاب هستند و می توانند به عنوان مصالح نازک کاری در دیوارها و نماها به کار روند.

استفاده از سفال و آجر، موجب برقراری آسایش صوتی و حرارتی برای ساکنین گردیده و اگر در دکوراسیون داخلی خانه ها مورد استفاده قرار داده شوند، به علت طبیعی بودن، برای سلامتی انسان بسیار مفید می باشند.

آجر نسوز تایل

یکی دیگر از موارد جالبی که باید در مورد استفاده از تایل های آجری و سفالی برای ساخت دیوار ها و نماهای ساختمانی بدانیم، این است که آجر هرگز از بین نمی رود، بلکه به راحتی بازیافت می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

استفاده از آجر تایل سفالی در نمای خانه و یا در نمای ساختمان ها به دلیل ویژگی های فیزیکی و حرارتی که دارند، باعث می شود تا درون خانه ها در زمستان گرم و در تابستان خنگ نگه داشته شوند و این چنین باعث کاهش مصرف انرژی در وسیله های گرمایشی و سرمایشی در خانه ها می شوند.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال فوم دار چیست؟

نحوه ی استفاده از تایل سفالی

تایل سفالی نما، به صورت نمای خشک در بدنه ی ساختمان ها اجرا می گردد. در این گونه نماها، از هیچ گونه ملاتی استفاده نمی گردد، بلکه آجر نما تایل سفالی، با استفاده از تجهیزات و قطعات فلزی، از جمله ریل، پیچ و… بر روی بدنه ی بیرونی ساختمان نصب می شود. سیستم نمای خشک دارای اجزائی نظیر: عایق حرارتی، چهارچوب نگه دارنده، فضای خالی تهویه، اتصالات دیگر اجزا جزئی می باشد.

در این روش مدرن و جدید که نسبت به روش های دیگر، بسیار کاربردی می باشد، ابتدا یک عایق حرارتی مناسب توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل می شود. سپس یک چهارچوب و اسکلت بر روی عایق حرارتی ساخته می گردد و در نهایت تایل های سفالی و آجری بر روی این اسکلت قرار گرفته می شوند.

آجر-نسوز-تایل

وجود مقاطع مختلف اکسترودی در این نوع سیستم نما امکان شاپ درائینگ و مهندسی پوسته های نما را بر اساس سیستم نقشه برداری دقیق این تایل ها برای نصب تولید و آماده می گردند، و پیاده سازی دقیق و حرفه ای زیرسازی آهنی و آلومینیومی بر اساس کد های اعلام شده در نقشه های شاپ درائینگ فرمت پیشرفته ای از سیستم اجرای نمای خشک را نسبت به سایر سیستم های اجرایی نمای خشک ارائه می دهند.

به طور مثال در این سیستم کاری تعداد و ابعاد تایل های سفالی اختصاصی کنج و فلاشینگ از همان ابتدا تولید و آماده سازی می گردند و در هنگام اجرا، ضایعات ساختمانی چندانی تولید نمی کنند و از این رو هزینه های مربوط به پرت مصالح را به شدت کاهش می دهند.

قیمت آجر تایل

قیمت آجر نما تایل با توجه به ابعاد و ضخامت های مختلف آن متفاوت می باشد. شما برای خرید آجر تایل می توانید به نمایندگان معتبر فروش آجر نما تایل و تایل های سفالی مراجعه کرده و یا از سایت های معتبر فروش آجر و سفال تایل نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =