اجر رستیک

آجر نما رستیک و انواع آن

آجر نما رستیک از متریال‌هایی می باشد که در طراحی داخلی و خارجی یک بنا، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آجر از مصالحی است که با روی کار آمدن سبک قدیمی روستیک مجددا محبوبیت خود را کسب کرده و بسیار متداول شده است.

از شاخص ترین ویژگی آن می توان به سازگاری و نزدیکی آن با طبیعت اشاره کرد که همین مورد موجب زیبایی آن شده است. از آجر نمارستیک در نماهای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و در ابعاد و سایز های پلاک، مربعی سایز کوچک و بزرگ تولید و عرضه می شود. ظاهر این آجر الگو گرفته از سنگ های لاشه و همچنین تکه چوب بوده و سطح آن به صورت نامنظم ایجاد گردیده و هنگامی که از آجر رستیک در نمای بیرون استفاده شود، از فاصله دور نمای مربوطه مشابه نمایی خواهد بود که از سنگ های لاشه برای آن استفاده شده است. ابعاد و سایز این نوع آجر متفاوت بوده که می توان به ۷*۳۱*۲.۵ ،۵.۵*۲۶*۲.۵ و ۲.۵*۱۰*۱۰ اشاره نمود.

طرح رستیک آجر نمای نسوز باعث زیباتر شدن و طبیعی تر شدن آجر نمای رستیک می شود. همه هدف تولید کنندگان آجر و آجر نما در این می باشد که چیزی را تولید کنند که نزدیک به طبیعت باشد. تمامی زیبایی آجر نمای مدرن و جدید در این است که نمای ساختمان به گونه ای شده که گویی یک تکه از کوه را به نمای ساختمان چسبانده اید. اینکه آجر نما رستیک به صورت بی نظم و ناهماهنگ تولید می گردد، علتش تشابه دادن آن به صخره یا کوه و طبیعت می باشد.

آجر رستیک

انواع آجر نما رستیک

یکی از جذابیت های کاربرد اجر نما در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان، استفاده از تنوع رنگ و ترکیب رنگ های مختلف می باشد. آجر رستیک شامل رنگ های قرمز، مشکی، کرم، گلبهی، طوسی، زرد، نارنجی، پوست پیازی، گرانیتی می باشد. از رایج ترین نوع آجر رستیک انتخاب شده توسط مشتریان آجر نما با ترکیب رنگی مختلف و آجر رستیک سفید می باشد.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

آجر رستیک قرمز

رنگ قرمز آجر نما رستیک یکی از محبوب‌ ترین آجر هایی است که در نماهای بیرونی و داخلی ساختمان ها از آن استفاده می شود.

آجر رستیک ال ( آجر L رستیک )

بسیاری از طراحان و معماران، از آجر رستیک ال ( آجر L ) برای گوشه دیوار و نما استفاده می کنند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

تولید آجر نما رستیک

در ابتدا آجر نسوز نما در رنگ و ابعاد مختلف تولید شده و بعد از تمام شدن مراحل تولید اجر نسوز نما، این محصول با دستگاهی با فشار آب روی آجر نسوز یک مراحلی را انجام می دهند که سطح آجر نما نسوز به صورت دانه دانه شدن و نا منظم کردن این آجر نسوز شکل زیبایی را به دست می آورد که این فرآیند تولیدی آجر نما نسوز رستیک می باشد،که بعد از پایان یافتن این مرحله و پس از خشک شدن این محصول در کارتن چیده شده و بسته بندی می گردد.

اجر نسوز رستیک را خیلی از کارخانه ها تولید می کنند که کیفیت اکثر محصولات بسیار پایین بوده و  به صورت ضعیف و در معرض شکسته شدن می باشد،که در این حال نمی توان گفت که همه آجرنمای رستیک دارای کیفیت یکسان می باشند، بلکه کارخانه ای می تواند این محصول را با کیفیت بالا تولید کند که آجر نسوز کاملا سالم و درجه یک را برای مرحله رستیک شدن انتخاب کند، که با جریان فشار آب قوی از بین نرفته یا ترک نخورد.

آجر رستیک

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال فوم دار

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

کاربرد آجر نما رستیک

آجر رستیک به دلیل ظاهری طبیعی و مقاومت بالایی که برخوردار است، کاربرد زیادی دارد که می توان موارد زیر را نام برد:

  •  دیوار داخلی
  •  نمای بیرونی ساختمان

دیوار داخلی

آجر رستیک به دلیل تنوع رنگ و ابعاد، بهترین گزینه برای طراحی داخلی می باشد. طراحی دکوراسیون داخلی با این آجر برای افرادی که به سبک روستیک علاقمند می باشند ایده مناسبی به شمار می آید.

  • اکثر طراحان و معماران برای تزئین دیوار شومینه، دیوار پشت تلویزیون و دیوار آشپزخانه از این نوع آجر استفاده می کنند.
  • آجر رستیک در دیوار آشپزخانه با بندکشی سفید (بین کابینتی) کاربرد دارد.
  • آجر نما رستیک با ترکیب رنگی متفاوت و بندکشی سفید در دیوار داخلی کاربرد دارد.
  • آجر رستیک با بندکشی سفید در نمای داخلی با الگوی خاص به کار گرفته می شود.
  • یکی دیگر از کاربرد های آجر رستیک در طراحی دیوار داخلی با بندکشی تیره و ترکیب رنگی تیره و روشن می باشد.

اجر نما رستیک

نمای بیرونی ساختمان

  • اجرای آجر نمارستیک در نمای بیرونی با سبک سنتی
  • آجر رستیک به صورت هره برای دور پنجره ها کاربرد بالایی دارد که جلوه ی نمای ساختمان را بسیار جذاب می کند.
🔔 حتما بخوانید: آجر نما تایل چیست؟

آجر رستیک قزاقی

آجر رستیک قزاقی، آجر قزاقی دارای خلل و فرج می باشد. آجر قزاقی به خاطر شیوه تولید آن بسیار به طبیعت نزدیک هستند و حالت رستیک به صورت طبیعی دارند ولی در بسیاری از مواقع با استفاده از دستگاه هایی آجر قزاقی را رستیک می نمایند و از آنجایی که آجرهای قزاقی سنتی استقامت و استحکام آنها به اندازه آجر های صنعتی و نسوز نمی باشد، دستگاه های مورد استفاده در آنها متفاوت بوده و درجه قدرت آنها پایین تر می باشد.

ولی به طور کلی استقامت آجر قزاقی بسیار قابل قبول می باشد و بناهای قدیمی موجود خودشان گویای این استقامت می باشند. در مکان هایی که متقاضیان دوست دار طراحی سنتی می باشند، اکثرا از آجرهای قزاقی و با توجه به طرح نمای خود آجر رستیک قزاقی استفاده می نمایند تا بنا علاوه بر داشتن حس سنتی صورتی از حالت های طبیعی را به خود بگیرد.

قیمت آجر نما رستیک

قیمت آجر رستیک با توجه به ابعاد و رنگ و نوع آنها متفاوت می باشد. به طور مثال قیمت هر قالب آجر رستیک قرمز با قیمت هر قالب آجر رستیک گلبهی متفاوت می باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =