آجر سفال

انواع آجر های سفال

انواع آجر های سفال از نظر ساخت، شکل، رنگ و مشخصات فنی در نهایت دقت تهیه‌ می گردند و بسته به شکل آنها در نقاط مختلف ساختمان از آنها استفاده می کنند. به آجر های سفالی، بلوک سفالی نیز گفته می ‌شود. بلوک های سفالی خود به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم می گردند. انواع آجر سفال دیواری در ضخامت های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ تولید می شوند. البته برخی از کارخانه ها ابعاد مخصوص به خود را داشته و همه ابعاد ذکر شده را تولید نمی کنند.

بلوک‌های سفالی دیواری، معمولاً دارای طول و عرض ۲۰ سانتیمتر می باشند. آجر های سفالی در دو مدل درجه یک و درجه دو تولید می شوند. سفال های درجه یک دارای کیفیت بهتری نسبت به سفال درجه دو هستند. سفال های درجه یک سبک تر هستند، که در سبک سازی ساختمان می تواند اثر بالایی داشته باشد و هم چنین دارای ترک و شکستگی کمتری می باشند و ابعاد آن به سایز واقعی نزدیک تر می باشند.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

انواع آجر های سفال

آجر سفال تیغه ۱۵ سانتی درجه یک

وزن تقریبی آجر سفال ۱۵ سانتی ۳ کیلوگرم می باشد. آجر سفال ۱۵ به دلیل ضخامت بیشتر، عایق بهتری نسبت به دیگر آجر های سفال با ضخامت کمتر می باشند.

بلوک سفال تیغه ای

آجر سفال تیغه ۱۰ سانتی درجه یک

همان گونه که ذکر شد آجر های سفال درجه یک دارای کیفیت بهتری می باشند. ابعاد آنها نزدیکتر به ابعاد واقعی و وزن کمتری دارند. وزن تقریبی آجر سفال تیغه ده سانتی درجه یک، تقریبا ۲ کیلو گرم می باشند.

آجر سفال تیغه ۱۵ سانتی درجه دو

آجر سفال های درجه دو معمولا دارای کیفیت پایین تری نسبت به سفال های درجه یک دارند، لایه های آن ضخیم تر، معمولا دارای ترک و خراش بیشتر بوده و وزن بیشتری دارند. در مکان هایی که سبک سازی ساختمان مد نظر باشد توصیه می گردد از سفال درجه یک استفاده شود. آجر سفال درجه دو کمتر به سایز واقعی نزدیک می باشد و حدود ۱ الی ۲ سانتی متر اختلاف بین سایز واقعی و اسمی آن وجود دارد. آجر سفال درجه دو از لحاظ قیمت نیز می تواند مقرون به صرفه باشد. آجر سفال نیمه تیغه ۱۵ سانتی درجه دو نیز موجود است.

آجر سفال تیغه ۱۰ سانتی درجه دو

آجر سفال های درجه دو معمولا کیفیت پایین تری نسبت به سفال های درجه یک دارا هستند، لایه های آن ضخیم تر، معمولا دارای ترک و خراش بیشتر بوده و وزن بیشتری دارند. در مکان هایی که سبک سازی ساختمان مد نظر باشند توصیه میشود از سفال درجه یک استفاده کنند. آجر سفال درجه دو کمتر به سایز واقعی نزدیک هستند و حدود ۱ الی ۲ سانتی متر اختلاف بین سایز واقعی و اسمی آن وجود دارد. آجر سفال درجه دو از لحاظ قیمت نیز به صرفه می باشند. آجر سفال نیمه تیغه ۱۰ سانتی درجه دو نیز موجود است.

🔔 حتما بخوانید: بلوک سفال سقفی چیست؟

آجر سفال تیغه ۱۵ سانتی فوم دار درجه یک

آجر سفال های فوم دار فقط در عرض ۱۵ سانتی متر تولید می شود و درجه ۱ می باشد، سفال های فوم دار به هیچ وجه، درجه دو نیستند. وزن تقریبی آجر سفال تیغه ۱۵ سانتی فوم دار، ۳ کیلوگرم می باشد. آجر سفال فوم دار نسبت به آجر سفال های معمولی، عایق تر می باشند.

انواع آجر سفال

آجر سفال تیغه ۱۵ سانتی پشم و شیشه درجه یک

این نوع آجر سفال که جزء دسته آجر سفال های عایق قرار گرفته می شوند، جهت دیوارچینی استفاده می شود. آجر سفال پشم و شیشه در نوع درجه یک و در دو ابعاد تولید می شوند. به دلیل پشم و شیشه به کار گرفته شده در آن، این نوع آجر سفال دارای قیمت بالاتری نسبت به آجر های سفال معمولی می باشد.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

فروش انواع آجر های سفال

کارخانه آجر سفال اصفهان تولید کننده انواع آجر سفال، آجر نما، آجر نمای نسوز، آجر لفتون، آجر سفال فوم دار و غیره با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، می باشد. تولیدات آجر کارخانه آجر سفال اصفهان درجه یک و ممتاز می باشد که با قیمت تمام شده مناسب به مشتریان به فروش می رسد. کارخانه آجر سفال اصفهان در حوزه ایمنی زیست محیطی با دانش فنی به صورت دقیق و حرفه ای فعالیت کرده و محصولاتی که تولید می کند بسیار مرغوب و سازگار با محیط زیست می باشد.

آجر سفال تیغه با چه نام های دیگری شناخته می شود؟

جالب است بدانید که آجر سفال تیغه در شهرهای مختلف با نام های منعددی شناخته می شود که عبارتند از: | بلوک تیغه | تیغه سفالی | آجر تیغه ای | بلوک تیغه سفالی | بلوک سفال تیغه | سفال تیغه ای | آجر سفال تیغه | آجر سفال دیواری | بلوک دیواری | سفال دیواری | بلوک سفالی دیواری | سفال دیواری | تیغه دیواری |

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال دیواری چیست؟

بلوک سفالی

معیار تشخیص آجر تیغه سفالی خوب

در هنگام انتخاب باید دقت کنیدکه رنگ بلوک‌های سفالی یکنواخت و سطح آن بدون ترک باشد و گوشه‌ های بلوک کاملاً قائم باشند. هم چنین با توجه به وجود بلوک‌ های سفال در ابعاد گوناگون، باید ابعاد واقعی بلوک مورد نیاز توسط فروشنده مشخص گردد تا قیمت آن به صورت دقیق مشخص شود. هم چنین با توجه به اینکه هزینه حمل و نقل اغلب بالا می باشد، باید ظرفیت کامیون‌ های مختلف نیز در هنگام سفارش در نظر گرفته شود. برای انتخاب قیمت نیز باید تعداد بلوک‌های تیغه در متر مربع برآورد شود و قیمت هر متر مربع ملاک مقایسه قرار گرفته شود.

قیمت انواع آجر سفال

پارامتر های متعددی بر قیمت آجر سفال تاثیر گذار می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به ابعاد و نوع اجر اشاره کرد، به این صورت می باشد که بلوک های سفالی با ابعاد متفاوت و انواع مختلف آن قیمت های متفاوتی دارد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =