بلوک سفال تیغه ای چیست؟

بلوک سفال تیغه ای چیست؟

بلوک سفال تیغه ای چیست؟

بلوک سفال تیغه ای از پرطرفدارترین و پرکاربردترین بلوک های امروزی است که بیشترین کاربرد آن، ساختن تیغه دیوار است. که امروزه معماران و مهندسین در پروژه های ساختمانی خود از مصالح با دوام استفاده می کنند تا با این کار بتوانند طول عمر یک ساختمان را افزایش دهند.

بلوک سفال تیغه ای یکی از مصالح ساختمانی می باشد که در ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد. به همین منظور طراحی، تولید و روانه بازار شده است.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱  لیست قیمت به روز آجر سفال تیغه ای اصفهان، کلیک نمایید.

خوب است این را هم بدانید : در هر شهر و محله ای، سفال های تیغه ای را با نام های مختلف نظیر سفال بلوکی، بلوک سفالی، آجر تیغه ای، سفال تیغه ای، آجر سفال تیغه ای، آجر سفال دیواری، سفال دیواری، تیغه دیواری، بلوک دیواری و … می شناسند و از آن استفاده می کنند.

بلوک های سفالی را به دو صورت، بلوک سفالی سقفی و بلوک سفالی دیواری تولید و روانه بازار می کنند.

بلوک سفالی چیست؟

بلوک سفالی ،نوعی بلوک است که برای ساخت آن از خاک رس و افزودنی‌های دیگر مانند آهک و … استفاده می‌شود.

پس از تهیه گل و قالب‌زدن و برش‌زدن، بلوک‌ها را خشک می‌کنند و سپس در کوره در دمای ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌پزند. این عملیات به صورت صنعتی است و با ماشین‌آلات انجام می‌شود.

بلوک سفالی به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک رس و آب که به صورت قالب‌های سوراخدار در ابعاد مختلف تولید می‌شود.

بلوک‌های سفالی در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلوک‌های سفالی در انواع دیواری و سقفی (سقف تیرچه بلوک) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

🔔 حتما بخوانید: بلوک سفال سقفی چیست؟

بلوک سفال تیغه ای

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

جنس بلوک سفال تیغه ای

 این تیغه های سفالی با طراحی خاص مشبک از جنس خاک رس ساخته می شوند و مشکلی برای سلامت انسان ایجاد نمی کنند.

و همانطور که باید بدانید، بلوک سفال تیغه ای از موادی تهیه می شود که کاملاً با محیط زیست سازگاری دارند و سمی نیستند.

تیغه های سفالی را در حرارت ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سلسیوس درست می کنند. این تیغه قابل بازیافت نیز هستند و آلودگی برای محیط زیست، از این جهت را ندارند.

نکاتی که بهتر است بدانید : در هنگام خرید بلوک سفال تیغه ای، باید به نکاتی همچون میزان جذب آن ها توجه شود زیرا این میزان جذب باید چیزی حدود ۸ تا ۱۶ باشد. همچنین به سطح آن توجه کنید تا عاری از هرگونه خراش و شکستگی باشد.

مشخصات بلوک سفال تیغه ای

آجر سفال عایق دار ۱۵ سانتی درجه یک فوم دار آجر با فوم ۲.۵ سانت

مشخصات آجر سفال :

  • ابعاد واقعی : ۱۳x۱۹x۱۹
  • وزن : ۳ کیلو گرم
  • رنگ : زرد
  • کیفیت : درجه یک
  • فوم دار

آجر سفال عایق دار ۱۵ سانتی درجه یک طولی فوم دار با فوم ۵ سانت دارای گواهینامه فنی

مشخصات آجر سفال :

  • ابعاد واقعی : ۱۲.۵x۱۹x۳۶
  • وزن : ۸ کیلو گرم
  • رنگ : زرد
  • کیفیت : درجه یک

بلوک-سفال-تیغه-ای

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال دیواری چیست؟

مزایای بلوک سفال تیغه ای

مقاومت بسیار بالا در برابر حریق و آتش سوزی یکی از دلایلی است که باعث شده این نوع بلوک جزو دسته مهم ترین و پرکاربردترین نوع مصالح ساختمانی قرار بگیرند.

و همینطور تیغه های سفالی برای ساخت ساختمان های چند طبقه مناسب اند و حمل بار خوبی دارند و در برابر آتش سوزی نیز مقاوم اند.

دانستنی ها!

استفاده کردن از بلوک سفالی سقفی در سقف ساختمان باعث می شود، که دیگر برای سوراخ کردن هیچ گونه محدودیتی نداشته باشید و به راحتی بتوانید لوستر و یا هرچیز دیگری را در سقف جای گذاری کنید.

معایب بلوک سفال تیغه ای

این نوع بلوک سفالی سنگین وزن است به همین دلیل استفاده از آن در بنای اصلی ساختمان خطر ساز است. و استفاده از این نوع بلوک در ساختمان سازی باعث افزایش زمان اجرای پروژه می شود.

 به همین دلیل است که، امروزه برای بنای اصلی ساختمان از آجرها در پروژه های خود کمتر استفاده می کنند. و کاربرد آجر به دیوار و نما اختصاص یافته است.

ویژگی مقاومت در برابر زلزله

طراحی تیغه های سفالی تا حد زیادی از وزن ساختمان می کاهد و در عین حال به خاطر ساختاری که دارد استحکام مکانیکی را بالا می برد. این ویژگی ها باعث می شود که تیغه های سفالی در مقایسه با آجر در برابر زلزله مقاومت بیشتری داشته باشند.

ویژگی مقاومت در برابر آب و رطوبت

یکی از مشکلاتی که در مصالح ساختمانی وجود دارد این است که رطوبت و آب نفوذی به داخل آن ها در صورت یخ زدن در دمای زیر صفر موجب ترک خورد و آسیب دیدن مصالح می شود.

زیرا آب در صورت یخ زدن افزایش حجم پیدا می کند. خوشبختانه تیغه های سفالی آب جذب نمی کنند و از این جهت نیز می توانند مقاومت و استحکام ساختمان را افزایش دهند و به ویژه در مناطق مرطوب پر کاربرد باشند.

و در آخر

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶)آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و … قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

و همینطور، قیمت انواع آجر ها و بلوک های سفالی با توجه به نوع ابعاد آن، متفاوت بوده و از طرفی هزینه حمل و نقل و تخلیه آن به صورت جداگانه محاسبه می گردد. شما می توانید برای خرید آجر سفال دیواری به نمایندگان معتبر فروش آجر و یا به سایت های معتبر فروش آجر و سفال مراجعه کرده و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 15 =