آجر سفال سقفی

بلوک سفال سقفی چیست؟

بلوک سفالی سقفی به منظور یک عوامل پرکننده در مابین دو تیرچه در سقف مورد استفاده قرار می گیرد، جنس این بلوک ها از سفال بوده به صورت توخالی در بازار موجود می باشند. در کل باید این گونه گفت که بلوک سفالی یک مصالح پوششی در سقف می باشد.

با توجه به این اصل مهم که یکی از بنیانی ترین و اصلی ترین ارکان در پروسه ساختمان سازی بدون استثناء مرحله اجرای سقف می باشد که بالطبع این حساسیت جایگاه سقف در حفظ استحکام, ثبات, ماندگاری و در نهایت ایمنی ساختمان هر انسان مسئول و متعهد را ملزم به انتخاب و به کار گیری بهترین و مرغوب ترین مواد و مصالح موجود در بازار مینماید که به ویژه کیفیت بلوک های سقفی سفالی در این مرحله تاثیر به سزایی در پیشرفت کار و همینطور نتیجه کار خواهند داشت.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

بلوک سفال سقف

تعداد سفال سقفی مورد نیاز برای پوشش یک متر مربع

با توجه به ابعاد پوششی سفال سقفی ۲۵*۲۰*۵۰، که ۵۰ سانتی متر و ۲۰ سانتی متر می باشد، هر قالب سفال سقفی سطح ۰.۱ متر مربع را اشغال می کند. ( این نکته را باید در نظر داشت که ارتفاع سفال که ۲۵ سانتی متر می باشد، در محاسبه تعداد سفال در یک متر مربع دخالتی ندارد.) در نتیجه به صورت اسمی برای یک متر مربع سقف، ۱۰ قالب مورد نیاز می باشد.

انواع نام های بلوک سفالی سقفی

بلوک سقفی | بلوک سفال | بلوک سفالی | بلوک سفالی سقفی | بلوک سفال سقفی | قیمت بلوک سقفی | قیمت بلوک سفالی | قیمت سفال سقفی | سفال سقفی

مشخصات فنی بلوک های سفال سقفی

  • ماده اولیه پایه تولید: خاک رس
  • ابعاد اسمی: ۲۵*۲۰*۵۰ سانتی متر
  • ابعاد واقعی:۲۵*۲۰*۵۰ سانتی متر
  • ارتفاع ۲۵ سانتی متر و پوشش ۲۰*۵۰ می باشد.
  • تلرانس ابعادی : مطابق استاندارد ملی شماره ۲۹۰۹-۲
  • وزن تقریبی : ۱۰.۷۵ کیلو گرم

کاربرد بلوک سفال سقفی

جنس آجر سفال سقفی از سفال می باشد. این بلوک ها به صورت تو خالی و مشبک در اندازه های مختلف در بازار عرضه می شود و مورد استفاده ی ساختمان سازان قرار می گیرد . در قدیم سازندگان فاصله ۲ تیرچه را در سقف به صورت طاق ضربی با آجر ۱۰ سوراخ توکار پر می کردند که در ساختمان های امروزی این فاصله را با بلوک یا سفال سقفی می پوشانند.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال دیواری چیست؟

اجر سفال سقفی

بلوک های سفالی سقفی در حقیقت فاصله ی بین دو تیرچه را در سقف پوشش می دهند. اغلب ساختمان سازان بلوک های فومی و یا سیمانی را جایگزین این نوع بلوک در اجرای سقف در پروژه های خود می کنند.

مراحل تولید بلوک سفال سقفی

۱.استخراج مواد خام از زمین:

در مرحله اول کیفیت خاک مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت داشتن کیفیت استخراج می گردد.

۲.آماده سازی خاک:

در این مرحله کلوخ و سنگ ها را از خاک جدا کرده و در آسیاب خورد شده و در جاهای مخصوص به خود نگهداری می کنند.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

۳.تولید قالب بلوک یا آجر سفال:

 این مرحله را به دو روش انجام می دهند:

روش اول: تولید بلوک سفال به صورت خشک: در این حالت خاک داخل قالب را فشرده می کنند و درصد رطوبت در این حالت بسیار کم می باشد.

روش دوم: تولید بلوک سفال به صورت تر: در این حالت خاک به صورت خمیر در می آید و به دستگاه قالب گیری منتقل می شود و گل را فرم دهی می کند و بعد از آن وارد دستگاه برش شده و به اندازه های مورد نیاز و معمول برش می خورد. بعد از آن وارد دستگاه خشک کن گردیده تا رطوبت آن به حد نصاب برسد و آماده قرار گرفتن در کوره شود. اگر خشت ها وارد خشک کن نشوند به دلیل وجود رطوبت زیاد خشت ترک خورده و خراب می شود.

۴.گذاشتن در کوره و پختن خشت ها:

در این مرحله خشت ها در کوره گذاشته می شود و حرارت بسیار بالا رفته و سپس خشت ها پخته می شوند، در نهایت کوره را خاموش کرده و بعد از سرد شدن، خشت ها بارگیری می شوند و یا انبار می گردند.

معایب بلوک های سفالی سقفی در مقایسه با یونولیت

بلوک های سفالی مورد استفاده در سقف منجر به بالا رفتن وزن ساختمان به نسبت استفاده از یونولیت می شود. هزینه ی اجرای آن هم در مقایسه با یونولیت بالاتر می باشد. آجر سفال سقفی عایق صوتی و حرارتی ضعیف تری نسبت به یونولیت می باشد. از لحاظ اجرایی به دلیل مشکل حملی که این سفال ها دارند نیاز به زمان بیشتری در هنگام  اجرا دارند. در نتیجه در اجرای آن باید به معایب و مشکلات آن توجه کرد.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال فوم دار

جایگزین بلوک سفالی سقفی

در صنعت ساختمان سازی استفاده از یونولیت سقفی می تواند مناسب ترین جایگزین برای بلوک سفال سقفی باشد. از طرفی می دانیم که سفال های سقفی وزن بیشتری در مقایسه با یونولیت های سقفی دارند. لذا در پروژه هایی که هدف ما کم کردن وزن و بار کلی ساختمان می باشد، استفاده از این یونولیت های سقفی عاقلانه ترین کار می باشد. از دیگر مزایای یونولیت های سقفی می توان به سرعت اجرای آن و نیاز به نیروی اجرایی کمتری اشاره کرد و بدیهی ست که هرچه تعداد نیروی کمتری در اجرای یک پروژه مورد نیاز باشد، از لحاظ اقتصادی به کاهش هزینه ها نیز کمک خواهد شد.

بلوک-سفال-سقفی

قیمت بلوک سفال سقفی

قیمت بلوک سفالی سقفی بستگی به ابعاد مورد نیاز شما دارد، به طور مثال بلوک سقفی با ابعاد ۲۵*۲۰*۴۰ با قیمت هرعدد ۲۰۰۰۰ریال درب کارخانه می باشد که هزینه بارگیری هرعدد بلوک به قیمت اعلام شده اضافه می شود.

بلوک سفال سقفی اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای تولید کننده در بخش تولید بلوک سفال سقفی می باشد که بخش عمده از تولید این محصول را به خود اختصاص داده است که این بلوک را با ابعاد ۲۰*۲۵*۵۰ و ابعاد دیگر تولید می نمایند.

کارخانه های سفال سقفی

کارخانه سفال سقفی در استان کرمان

کارخانه سفال سقفی در استان یزد

کارخانه سفال سقفی در استان اصفهان

کارخانه سفال سقفی در استان قزوین

کارخانه سفال سقفی در استان مشهد

کارخانه سفال سقفی در استان تبریز

کارخانه سفال سقفی در استان قم

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =