دیوار چینی با بلوک سفالی

دیوار چینی با آجر سفال

دیوار چینی با آجر سفال به دلیل دسترسی و ارزانی نسبی، از مرسوم ترین شیوه های ساخت در ایران می باشد و یکی از متداول ترین روش های دیوار چینی محسوب می شود. برای دیوار چینی به آجر سفالی و ملات نیاز داریم. که عموما با ملات ماسه سیمان با نسبت اختلاط ۱ به ۶ اجرا می گردد.

تیغه چینی و دیوارکشی بنایی با بلوک سفالی با توجه به موقعیت ساخت دیوار و عملکرد عایق سازی دیوار مورد نظر ( صوتی و حرارتی ) عرض تیغه سفال را انتخاب می کنند. ضوابط فنی در ساخت دیوار با بلوک سفالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. شما می توانید از آجر سفال اصفهان به عنوان یک آجر سفال مرغوب برای دیوار چینی استفاده کنید.

متاسفانه ضوابط اجرایی مهندسی سازه های بنایی در برخی از ساختمان ها رعایت نمی گردد که پس از اتمام کار اکثر کارفرمایان از عدم عایق سازی صوتی گله می کنند. هم چنین چنانچه مهار جانبی دیوار را به درستی انجام ندهند، استحکام کلی دیوار حین زلزله از بین رفته و تخریب دیوار به طور قطعی اتفاق می افتد. از این رو روش های مدرن تیغه چینی و دیوارکشی بنایی با مصالحی مانند آجر سفال سرعت اجرای دیوارچینی را بسیار بالا می برد و و همینطور که گفته شد عایق مناسبی برای صوت و حرارت می باشند.

دیوار چینی با آجر سفال

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال اصفهان

برای دیوار چینی آجر بهتر است یا سفال؟

جهت پاسخ به سوال آجر بهتر است یا سفال باید این نکته به خاطر داشته باشیم که به دلیل مقاومت و قیمت مناسب آجر سفال اغلب معماران و پیمانکاران از آجر سفال در ساخت و ساز استفاده می نمایند. در ضمن شما می توانید با صرف هزینه ای کم مقاومت بالایی در برابر آتش، اتصالات، فشار های جانبی و عایق بودن را از این محصول دریافت کنید. با توجه به اینکه در اجرای دیوار سفالی شما متحمل هزینه هایی از قبیل دستمزد اجرا، قیمت آجر سفال و هزینه های حمل و نقل خواهید شد.

از طرفی شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که آجر های سفال ترد و شکننده می باشند، به همین دلیل از آن در ساخت دیوار های غیر باربر، دیوارهای پیرامونی و همچنین تیغه های جدا کننده استفاده می کنند. اکیدا استفاده از بلوک سفالی در ساخت دیوارهایی که متحمل بارهای جانبی می باشند خودداری نمائید. بنابراین استفاده از آجر سفالی در ساخت دیوارهای باربر را به هیچ وجه به شما توصیه نمی کنیم.

بلوک سفالی دیوار

بلوک‌ های سفال در ابعاد متنوعی تولید می شوند که از انواع متفاوت آن ابعاد ۲۰*۲۰*۱۰ و ۲۰*۲۰*۱۵ و ۲۰*۲۰*۷ پرمصرف‌ترین ابعاد می باشند. بلوک سفال خوب باید در برخورد با بلوک دیگر صدای زنگ بدهد. صدای زنگ نشان ازین دارد که توپُر می باشد و میزان جذب آب آن کم است. هم چنین باید در آتش ‌سوزی نیز از مقاومت خوبی برخوردار باشد و تبدیل به خمیر و آب نشود و رنگ آن نیز باید یکنواخت باشد.

آجر سفال دیواری

سطح آجر سفال دیواری سطح باید بدون حفره باشد و سختی آن به اندازه‌ای باشد که با کشیدن ناخن روی آن خط نیفتد. میزان جذب آب آجر سفال طبق استاندارد حداکثر ۱۶ درصد و حداقل ۸ درصد تعیین شده است. بعضی از انواع سفال ها به منظور عایق‌بندی بیشتر تیغه میانی آنها را با پلی استایرن پر می کنند. تردی آن نیز نباید به حدی باشد که موجب ازدیاد پرتی شود. عدم پیچیدگی ابعاد گوشه ‌های گونیا از دیگر مشخصات یک بلوک سفالی قابل قبول می باشد.

دیوار چینی با آجر-سفال

مزایا و معایب دیوار چینی با آجر سفال

مزایا

از مزایای دیوار چینی با آجر سفال می‌توان به سبکی وزن نسبت به آجر فشاری، در دسترس بودن، با توجه به وجود فضاهای خالی در قسمت داخلی، دارا بودن ویژگی عایق صوتی و حرارتی اشاره کرد.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال چیست؟

معایب

از معایب دیوار چینی با آجر سفالی می توان به کار پذیری نامناسب به دلیل شکنندگی، غیر باربر بودن، پرت زیاد به علت شکستن هنگام حمل و نقل و اجرا و عدم تحمل بار قطعات الحاقی که لازم است با رول ‌پلاک به دیوار متصل شوند، اشاره کرد.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

نکات دیوار چینی با آجر سفالی

از نکاتی که هنگام دیوار چینی باید رعایت کرد موارد زیر قابل ذکر می باشد:

  • قبل از شروع عملیات باید گیاهان و خاک‌های نباتی از محل کار برداشته شود و محل دیوار چینی را از وجود هر نوع گیاه و ریشه‌های عمقی پاک سازی کنیم. به منظور عدم رویش گیاهان در پی دیوارچینی، می توانید پی دیوار را با خاک آهک پوشش دهید.
  • بند ها در قسمت افق یا قائم باید ریسمان باشند، به این منظور که در طول اجرای یک بند نباید کمانی باشد. اگر از آجر یا هر چیز پر کننده‌ایی برای کامل کردن یک رج استفاده می شود، نباید در وسط همان رج‌ها این آجر یا پرکننده به کار گرفته شود. این نکته را باید در نظر داشت که این آجرها یا پر کننده‌ها تنها در انتهای رج‌ها به کار برده شود. مثلا اگر در یک دیوار سفالی از آجر در وسط رج استفاده شود، این امر غلط اجرایی می باشد. باید این آجر‌ی که بصورت عمودی کار گذاشته می‌شود در انتهای رج باشد.
  • دیوار‌ها باید حتماً از کنارها توسط میلگرد در فواصل ۵۰ سانتی به ستون‌ها مهار گردند. در ساخت دیوار باربر باید از یک نوع آجر استفاده کنیم و در محل اتصال دیوار ها به ستون‌ها از شاخک مناسب برای نصب استفاده کنیم.
  • زنجاب کردن مصالح را باید رعایت کنیم و در انتهای کار دوغاب سیمانی (‌آب نسبت به سیمان بیشتر باشد) بر روی دیوار وقتی که دو رج مانده تمام شود، ریخته شود.

تیغه چینی دیوار با آجر سفالی

در هنگام تیغه چینی باید توجه داشته باشیم که تیغه چینی باید کاملاً قائم و شاقولی بوده و امتداد رج‌ها کاملاً به صورت افقی بوده و بند های قائم یک رج در میان دقیقاً در مقابل هم قرار گرفته و به طور شاقولی باشند.

🔔 حتما بخوانید: مقاوم سازی دیوار آجری

گونیا بودن تیغه چینی اتاق‌ها، آشپزخانه و سرویس‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چون درصورت بی دقتی در تیغه چینی، کاشی کاری دیوار دچار مشکل خواهد شد و در نتیجه زیبایی این فضاها (مخصوصاً کف سرویس‌ های بهداشتی) از نظر گونیایی از بین می‌رود. همچنین سر لوله ‌های سرد و گرم سرویس‌ها بر اثر گونیا نبودن در هنگام کاشی کاری امکان داخل ماندن در کار خواهند داشت که بعد‌ ها بعد از نصب شیر آلات، با توجه به عدم دقت در نصب باعث نشت آب به پشت کاشی می‌شود و این امر یکی از دلایل تبله کردن گچ دیوار پشت کاشی یا سقف طبقه پایین می گردد.

دیوار چینی با آجر سفال

قیمت دیوار چینی با آجر سفال

دستمزد و هزینه دیوار چینی با آجر سفال به پارامتر های مختلفی بستگی دارد که به صورت متر مربع حساب می کنند. به عنوان مثال هر متر مربع دیوار چینی با آجر سفال به ضخامت تیغه ۱۰ سانتی با آجر سفال به ضخامت تیغه ۲۰ سانتی متفاوت است.

خرید آجر سفال دیواری

در هنگام خرید آجر سفالی باید در نظر داشته باشید که رنگ بلوک‌ها یکنواخت و سطح آن بدون ترک و آلوئک باشد وگوشه‌های بلوک سفالی کاملاً قائم باشد. هم چنین با توجه به وجود بلوک‌ های سفال در ابعاد گوناگون، باید ابعاد کامل بلوک مورد نیاز توسط خریدار برای فروشنده مشخص گردد تا قیمت آن به صورت دقیق حساب شود. یکی از مرغوبترین آجر های سفالی برای دیوار چینی آجر سفال اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 3 =