آجر خوب رسی

ویژگی های آجر رسی خوب

آجر خوب رسی از جمله مصالح ساختمانی است که هم در دکوراسیون داخلی و هم در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این مصالح پرکاربرد از گذشته های دور تاکنون در ساخت و ساز حائز اهمیت بوده و جزء اصلی ترین مصالح در نظر گرفته شده است. نیاز روز افزون بشر به آجر سبب گردیده که با وجود سپری شدن قرن ها از پیدایش این سازه؛ همچنان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

آجر رسی

خواص این محصول چنان منحصر به فرد بوده که از مراحل نخست تا پایان انجام پروژه ساختمانی جزو ضروری ترین مصالح به شمار می رود و همچنین رنگ و ظاهر آجر سبب تلفیق سازه با طبیعت اطراف گردیده که در نوع خود بی نظیر است. پیشینه استفاده از آجر به ده هزار سال قبل باز می گردد، اگر به بناهای تاریخی نگاهی بیندازید متوجه این موضوع خواهید شد. آجر از پختن خاک رس به دست می آید و در ابعاد و رنگ های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر- رسی

🔔 حتما بخوانید: آجر قزاقی

ساخت آجر رسی

برای ساخت آجر ابتدا خاک رس مرغوب و باکیفیت را عمل آوری کرده و گل آن را درست می کنند. سپس این گل رس در قالب هایی با ابعاد یکنواخت ریخته و خشک می شوند. این مرحله خشت زنی یا قالب گیری نام دارد. خشت ها پس از خشک شدن به کوره آجرپزی می روند و مرحله نهایی که پخت آجر است انجام می گردد. کوره های آجرپزی به انواع کوره های آجر ثابت و آتش ثابت، کوره های آجر ثابت و آتش رونده و کوره های آتش ثابت و آجر رونده دسته بندی می شوند.

در کوره های نوع اول آجرها به نحوی روی هم چیده می شوند که یک برج آجری تشکیل می دهند و فرآیند پخت آنها توسط آتشی که درون کوره است انجام میگیرد. در کوره های نوع دوم آجرها در کوره ریخته می شوند و آتش درون کوره منجر به پخت آنها می شود. کوره های نوع سوم حالتی مکانیزه دارند. در این کوره ها یک تونل آتش در وسط قرار گرفته و آجرهای نپخته از یک طرف وارد شده و پس از پخت در این تونل از طرف دیگر کوره خارج می شوند.

کاربرد های آجر

آجرها دارای ابعاد متفاوتی هستند و به آسانی در هم قفل می گردند، از این رو از آجر در محل اتصال دو دیوار و ساخت طاق، گنبد و قوس استفاده می شود. یکی از خاصیت های آجر قابلیت پر کردن دیوار، سقف و … است از این رو از این مصالح به عنوان پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان استفاده می شود. اکثر مصالح ساختمانی برای اینکه در نمای بیرون ساختمان استفاده شوند نیاز به اندودکاری دارند اما آجر بدون هیچ پوششی قابل استفاده در نمای خارجی است. در دنیای مدرن امروز که دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت پیدا کرده است معماران درصدد طراحی الگوها و طرح های جدید استفاده از آجر هستند. این الگوها با اشکال منظم و نامنظم یک نمای سنتی را به نمای مدرن تبدیل می کنند.

اجر رسی

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال

با استفاده از آجرهای رنگی می توان طرح های بی شماری را اجرا نمود و زیبایی بی نظیری به فضا بخشید. در خانه های امروزی آجر نقش یک عنصر دکوراتیو را ایفا می کند. آجرهای متنوع و رنگارنگ می توانند یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنند و توجه میهمانان را به خود جذب نمایند. تنوع رنگ این مصالح به اندازه ای بالاست که می توان با توجه به دکوراسیون داخلی رنگ مورد نظر را انتخاب نمود. از آجر نه تنها برای زیباسازی اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده می شود بلکه از آن نیز می توان در حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمود. آجرها با ابعاد و کارایی های متفاوت در امور ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر این محصول با تنوع بسیار بالا به بازار عرضه می شود و نیاز مشتریان را در زمینه های مختلف برآورده می سازد.

ویژگی های آجر رسی خوب

آجرهای رسی را میتوان یکی از قدیمی ترین نوع مصالح یاد کرد که از محبوبیت بالایی در میان مصالح دارند و دلیل این محبوبیت با صرفه بودن و دوام و کارایی آنهامیباشد. همچنین آجرهای رسی برای دیوار کشی پارتیشن بندی پایانه ها و … کاربرد دارند. از لحاظ ظاهری آجرنما رسی باید عاری از معایب ظاهری مانند ترک خوردگی, شوره زدگی آلوئک و نظایر آن باشد. ابعاد و اندازه ی آجرهای رسی باید طول و عرض وضخامت آجرهای مختلف مطابق استانداردها باشد.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

۱- نوع زمین آجر

زمینی که در ساخت آجر رسی استفاده میشود باید پاک از هرگونه نمک, مواد آلی و مواد مضر شیمیایی باشد.

۲- سایز آجرهای رسی

این نوع از آجرها باید دارای لبه های تیز و مستقیم و در اندازه های یکسانی باشند. از هر آجری میتوان برای ساخت و ساز استفاده کرد اما آجر خوب باید بصورت یکنواخت و منظم باشد. اندازه استاندارد یک آجر باید ۱۹۰*۹۰*۹۰ میلی متر باشد.

۳- رنگ آجر

رنگ آجر نیز بسیار مهم میباشد به صورتی که یک آجر خوب باید رنگ مسی یکنواختی داشته باشد. زیاد پختن و یا کم پختن آجر باعث میشود که یکنواختی رنگ آجر از بین برود و همچنین کیفیت خود را از دست بدهد.

۴- صدای آجر

صدای آجر خوب باید جوری باشد که هنگام ضربه زدن به آن صدای فلزی از خود ساطر کند.

۵- سختی آجر

یک آجر خوب و با کیفیت و استاندارد باید به گونه ای باشد که هنگامی که با ناخن یا یک جسم روی آن میکشیم  خراشیده نشود.  استحکام یک آجر باید ۳۵ نیوتن بر میلی متر مربع باشد.

🔔 حتما بخوانید: تقسیمات آجر و موارد استفاده از آن

۶- بافت آجر

بافت آجر خوب باید به گونه ای باشد که یکنواخت و فشرده شده باشد و نباید سطح آن صاف باشد زیرا باعث میشود که ملات از روی آجر بریزد.

اجر- رسی

۷- مقدار آب

یک آجر خوب نباید بیشتر از ۲۰ درصد از وزن خود آب جذب کند.

۸- حفره آجر

آجر خوب باید یک حفره مناسب داشته باشد تا ملات به درستی در آن پر شود. اندازه حفره  باید طول ۱۰۰ میلی متر، عرض ۴۰ میلیمتر و عمق ۱۰ میلی متر باشد. آجرها در اندازه و اشکال و انواع مختلفی دارند که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند مانند آجرنما که در نماسازی ساختمان ها از ان ها استفاده میشود.

4 پاسخ
  1. مهندس بصیری می گوید:

    سپاس فراوان از مدیریت کارخانه آجرین سفال.از اینکه آجر سفال با کیفیت را در زمان مشخصی که ما تعیین کردیم ارسال نمودید سپاسگزاریم.
    دفتر مهندسی

    پاسخ
  2. مرتضوی می گوید:

    ضمن تشکر از شرکت آجرین سفال.به نوبه خودم از مدیریت این مجموعه کمال تشکر را دارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یازده =