معرفی 3 بلوک سفال ( بلوک سفالی)

معرفی 3 بلوک سفال ( بلوک سفالی)

معرفی ۳ بلوک سفال ( بلوک سفالی)

بلوک سفال ( بلوک سفالی ) یکی از بلوک‌های بسیار پرکاربرد در دیوار چینی است که به دلیل مقرون به صرفه بودن استفاده گسترده‌ای در ساختمان‌سازی دارد. در ساخت بلوک های سفالی عموماً از خاک رس و آب و ماده افزودنی مواد، نظیر آهک استفاده می‌شود. این ترکیب را داخل قالب‌ها ریخته، برش زده و بلوک ها را خشت می‌کنند تا آن‌ها را در کوره‌های مخصوصی با میزان دمای بالای ۹۰۰ درجه سانتی گراد پخته شوند و در نهایت بلوک‌های ما آماده است!

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانید :

بلوک سفال ( بلوک سفالی ) در مرحله خشک شدن، باید دقت شود که سفال ها به صورت تر وارد کوره نشوند و به حد مناسبی از رطوبت و مقاومت برسند که هنگام ورود به کوره ترک نخورند و شوک حرارتی به کوره وارد نگردد. میزان تراکم بلوک های سفالی نسبت به بلوک های سیمانی بیشتر است.وزن مخصوص بلوک سفالی ۶۰۰~۵۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب است.

جالب است این را هم بدانید!

بلوک‌های سفالی در حالت کلی در نوع خود به عنوان پر مصرف ترین مصالح در دیوار چینی استفاده می شوند که ابعاد و اندازه های مختلفی دارند.

🔔 حتما بخوانید: آجر ده سوراخ عراقی چیست؟

انواع بلوک سفال ( بلوک سفالی )

همانطور که قبل تر اشاره کردیم بلوک‌های سفالی در حالت کلی پر مصرف ترین مصالح در دیوار چینی هستند که ابعاد و اندازه مختلفی دارند. کاربرد بلوک سفال ( بلوک سفالی ) عمدتاً در قسمت‌های غیر باربر سازه است.

این نوع از بلوک‌ها در دو نوع زیر وجود دارند:

  1. بلوک سفال ( بلوک سفالی ) دیواری
  2. بلوک سفال ( بلوک سفالی ) سقفی ویژه سقف تیرچه و بلوک
  3. بلوک سفال ( بلوک سفالی ) فوم دار

بلوک سفال دیواری چیست؟

 بلوک های سفالی دیواری که از نامش پیداست در ساخت دیوارها از آن ها استفاده می شود. به طور کلی بلوک سفال دیواری از ترکیب خاک رس و شیل تهیه شده و درون کوره های آجر پزی پخته می گردد تا به سختی مورد نظر برسد. این محصول دارای انواع مکعب مستطیل توپر، توخالی، سوراخدار بوده که کاربرد گسترده ای در ساخت دیوار باربر، تیغه های جدا کننده، نماهای داخلی و خارجی دارد.

از این محصول در دیوار چینی جهت ساخت تیغه های جدا کننده استفاده می کنند. استحکام، دوام، وزن مناسب همچنین متناسب بودن قیمت آجر سفال اصفهان باعث شده تا روز به روز به مشتریان و طرفداران این محصول اضافه شود.

بلوک سفال دیواری

مزایای بلوک سفال دیواری

  • از مزایای دیوار چینی با آجر سفال دیواری می‌توان به سبکی وزن نسبت به آجر فشاری، در دسترس بودن، با توجه به وجود فضاهای خالی در قسمت داخلی، و تا حدودی عایق حرارتی نیز اشاره کرد.
  • در ساخت تیغه سفالی به هیچ عنوان از مواد سمی استفاده نمی شود و همین باعث می شود که خطری سلامتی انسان ها را تهدید نکند.
  • جذب نکردن آب توسط آجر سفال دیواری مزیتی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و همین موضوع از ساختمان در برابر قارچ و کپ و افت استحکام محافظت می کند.
  • تیغه سفالی به دلیل داشتن شیار لبه، استفاده از آن در ساختمان سازی راحت تر می باشد. ابعاد تیغه سفالی چون بزرگ است برای همین زمان کمتری برای ساخت هر قسمت لازم است. معمولا ارتفاع تیغه سفالی سه برابر ارتفاع یک آجر می باشد.

بلوک سفال سقفی چیست؟

بلوک سفال سقفی، برای سقف ها اجرا می شود یعنی این نوع از بلوک‌ها فضای بین دو تیرچه در سقف تیرچه و بلوک را پر می‌کنند. که به آجر سفالی نیز مشهور است و یکی از  پر مصرف ترین نوع مصالح سنتی در دیوارچینی های ساختمان است. آجر سفال سقفی از خاک رس و آب در قالب‌های سوراخدار در اشکال و ابعاد مختلف تولید می‌شود. بلوک سفال سقفی یکی از پر مصرف ترین و حائز اهمیت ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان سازی می باشد.

به طور کلی باید گفت که بلوک سفال ( بلوک سفالی ) یک مصالح پوششی در سقف می باشد. گاه ساختمان سازان بلوک های فومی و یا سیمانی را جایگزین این نوع بلوک در اجرای سقف در پروژه های خود می کنند.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

بلوک سفال سقفی

 جنس این بلوک ها از سفال بوده به صورت توخالی در بازار عرضه می شوند.

مزایای بلوک سفال سقفی

  •  غیر قابل اشتعال
  •  توانایی نگهداری لوسترهای سبک
  •  جذب رطوبت

بلوک سفال فوم دار چیست؟

بلوک‌ سفال فوم دار همان آجر‌های رسی هستند که در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح بلوک‌های سفالی معمولاً شیاردار است تا میزان چسبندگی آنها با بتن افزایش یابد. در بلوک سفال فوم دار از یک لایه فوم به عنوان عایق بندی استفاده می‌شود.

 نقش عایق به طور کلی برای متعادل سازی حرارت خانه در فصول مختلف سال است. در نتیجه این کار، از هدر رفتن انرژی جلوگیری شده و محیط زیست به میزان بسیار کمتری آلوده می‌شود. در واقع با استفاده از فوم می‌توان بلوک‌های ارزان سفالی را که عایق نیستند عایق کرد.

ابعاد بلوک سفال فوم دار

این محصول معمولا در ابعاد زیر عرضه می گردد:

  • ۱۰*۲۰*۲۵ سانتی متر
  • ۱۵*۲۰*۲۵ سانتی متر
  • ۲۰*۲۰*۲۰ سانتی متر

بلوک سفال فوم دار

مزایای بلوک سفال فوم دار

از مزایایی که این آجر سفال فوم دار علاوه بر عایق بودن دارد، موارد زیر قابل ذکر است:

  • در برابر آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • ‌در صورتی که ساکنین ساختمان بخواهند وسیله‌ای (لوستر یا آویز) را به سقف متصل کنند، به راحتی می‌توانند با استفاده از دریل سقف را سوراخ کرده و از پیچ و رول پلاک استفاده نمایند.
  • نسبت وزن به ابعاد آجر سفال از دیگر آجر ها کمتر می باشد. هم چنین تا %۲۰ در هزینه اسکلت ساختمان به علت کاهش بار مرده روی سقف ها صرفه جویی می شود.
  • همانطور که می دانید هزینه انتقال آجر به کارگاه ساختمانی بالا می باشد. وزن کم این محصول باعث کم شدن قیمت تمام شده آن می شود.
  • سرعت کار با این محصول بسیار بالا می باشد.  ابعاد هر تیغه سفالی معادل ۲ تا ۳ آجر لفتون است.
  • ابعاد بزرگتر موجب جا به جایی و نصب راحت تر و سریع تر تیغه سفالی می گردد. با استفاده از این محصول %۳۰ تا %۴۰ در زمان و هزینه کارگر صرفه جویی می گردد.

قیمت بلوک سفال فوم دار

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶) این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به پارامتر های مختلف می تواند دارای قیمت های متفاوتی باشد. این عوامل عبارتند از: ابعاد آجر، تاب برداشتن و شوره زدن یا نزدن آجر، گنجایش هر خاور برای این محصول.

البته قابل ذکر است که قیمت روز بلوک سفال فوم دار ثابت نبوده و در بازار متغیر می باشد. برای خرید آجر سفال فوم دار شما می توانید به نمایندگان معتبر فروش آجر سفال مراجعه کرده و یا از سایت های معتبر فروش آجر و بلوک سفالی فوم دار نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید. همانطور که ذکر شد یکی از انواع با کیفیت این محصول آجر سفال فوم دار اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =