آجر ده سوراخ چیست؟

آجر ده سوراخ چیست؟

آجر ده سوراخ چیست؟

به آجری که سطح مقطع آن دارای ده سوراخ به قطر ۱.۵ تا ۲.۵ سانتی متر باشد، آجر ده سوراخ گفته می شود. یا به زبان ساده تر می توان گفت آجر لفتون یا آجر ده سوراخ به انواعی از آجر ها شناخته شده هستند که در سطح آن سوراخ هایی ایجاد می شود که موجب کاهش حجم آجر تا حدود ۲۵ درصد می شود.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

از این آجر ده سوراخ، بیشتر برای نما و دیوار سالن ها و سوله ها و ساختمان های صنعتی استفاده می شود. سوراخ های موجود در آجر نما باعث قفل شدن میلگرد در آجر می گردد، که برای مقاومت در برابر زلزله از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

آجر ده سوراخ را می توان در ابعاد و رنگ های مختلف تهیه نمود. کلیه محصولات از نظر کیفیت بالای ظاهری، ابعاد یک دست، عدم تغییر رنگ و عدم شوره دارای ضمانت معتبر و گارانتی تعویض می باشند.

🔔 حتما بخوانید: معرفی انواع آجر رسی

تولید آجر ده سوراخ

موادی از قبیل خاک رس، خاک شیل و خاک نسوز از جمله موادی می باشد که در تولید آجر ده سوراخ به کار برده می شود. اما بیشترین موادی که برای تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، خاک رس می باشد، زیرا قیمت آجر لفتون شیل و نسوز بسیار بیشتر از خاک رس می باشد.

نحوه تولید آجر ده سوراخ به صورت سه طرف نما و چهار طرف نما می باشد و از آن ها می توان در نمای خارجی ساختمان ها بدون این که نیازی به نماسازی وجود باشد به کار می برند. در نظر داشته باشید که دیوارهایی که با آجر لفتون ساخته می شوند با دیواری که به وسیله ی آجر نما رسی نما کاری می شود، هیچ تفاوتی ندارد.

آجر ده سوراخ

همانطور که باید بدانید!

آجر ده سوراخ در انواع رنگ های متنوع زرد ، قرمز ، پرتقالی ، گلبهی ، قهوه ای تولید می شوند و می توان هر نوع را در بازار به راحتی یافت. اما در بین این رنگ ها آجر ده سوراخ زرد و آجر ده سوراخ قرمز از جمله پر کاربرد ترین ها می باشد، زیرا قیمت این دو آجر نسبت به انواع دیگر مناسب تر می باشد. در آجر لفتون ۱۰ سوراخ وجود دارد که هر یک از سوراخ ها دارای اندازه ای بین ۲ تا ۳ سانتی متر می باشند. قطر هر سوراخ در آجر سه گل که دارای سه سوراخ می باشد ، حدود ۴.۵ سانتی متر می باشد.

مشخصات فنی آجر ده سوراخ

آجر سوراخ دار ، آجر زبره ، آجر نما زبره ، آجر سوله سازی در واقع نام های دیگر آجر لفتون می باشند که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند و از آن ها در ساخت و ساز از قبیل ساخت دیوارهای متحمل بار و وزن استفاده می شود. از این آجر ها در ساخت دیوارهای حائل و غیر حائل استفاده می شود بدون این که نیازی به اجرای مجدد نما پس از آن ها باشد. آجر ده سوراخ برای اینکه پس از چینش دارای مقاومت بالایی دربرابر وزن و فشار های جانبی باشد ، لازم است تا به صورت پازلی چیده شود.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

ویژگی های آزمایشگاهی آجر ده سوراخ

  • استحکام و مقاومت بالا
  • مقاوم در برابر یخ زدگی و سرمای شدید
  • جذب آب استاندارد و متناسب با نیاز و کاربرد  (۸ الی ۱۸ درصد وزن آجر)
  • تراکم مولکولی خوب آجرنما بدلیل آسیاب پودری و دانه بندی مناسب
  • قیمت مناسب
  • رنگ های طبیعی و غیر قابل تغییر در برابر اشعه خورشید
  • به خطر درست شدن آجر از سنگ کائولند، مقاومت در برابر آتش سوزی و مقاومت بالا در برابر ضربه را دارد.

آجر- ده سوراخ

ابعاد آجر ده سوراخ

آجر ده سوراخ را می توان در دو سایز قالب بزرگ و قالب کوچک در بازار یافت. در تولید انواع کوچک، قالب کوچک به کار برده می شود و این نوع آجر ها دارای رنگ زرد می باشند.

آجر ده سوراخ قالب کوچک معمولا دارای رنگ زرد می باشند و از آن ها در طاق زنی، منهول فاضلاب و پشت کار استفاده می شود. از این آجر ها در شهر های جنوبی کشور از قبیل اهواز و بوشهر بسیار استفاده می شود.

آجر ده سوراخ قالب بزرگ همان آجرهای لفتون می باشند که به دو صورت توکار و نما تولید می شود. در طاق زنی و یا پشت کار، انواع تو کار این آجر ها و در نماکاری سازه، انواع آجر لفتون های نما به کار برده می شود. منهول فاضلاب از دیگر موارد کاربرد این آجر ها می باشد. به طور معمول شهرهای شمالی کشور از قبیل تهران و کرج بیشترین استفاده را از این آجر ها دارند.

وزن آجر ده سوراخ

همانطور که در مطالب بالا برایتان توضیح دادیم، آجر ده سوراخ در دو قالب بزرگ و کوچک تولید می شوند که وزن و ابعاد متفاوتی دارند.

لفتون های کوچک ۵ سانتی متری به طور معمول دارای وزن ۷۵۰ گرم می باشند و بصورت بسته های ۱۴ تا ۱۶ عددی به بازار عرضه می شوند . همچنین وزن هر عدد از انواع دیگر قالب کوچک که ۵.۵ سانتی می باشند، مابین ۸۰۰ تا ۸۲۰ گرم می باشد.

آجر ده سوراخ قالب بزرگ ۵ سانتی متری نیز که به صورت فله و بسته بندی به بازار عرضه می شوند هر کدام دارای وزن ۸۸۰ تا ۹۱۰ گرم می باشند . انواع بسته بندی های این آجر ها را می توان در بازار در بسته های ۱۴ تا ۱۶ عددی یافت.

وزن هر کدام از آجر های قالب بزرگ ۵.۵ سانتی متری که آجر عراقی نیز نامیده می شوند…

مشخصات آجر سفال اصفهان :

ابعاد واقعی : ۵.۵x10x21.5
وزن : ۱.۱ کیلو گرم
رنگ : زرد
کیفیت : درجه یک ممتاز

مشخصات آجر سفال اصفهان :

ابعاد واقعی : ۵.۵x10x21.5
وزن : ۱.۳۵۰ کیلو گرم
رنگ : قرمز
کیفیت : درجه یک

نحوه ی عرضه آن ها به بازار به صورت بسته بندی ، فله ای یا پالت شده می باشد که تعداد هر تعداد آجر در هر پالت یا بسته متفاوت می باشد . اما در کل آجر هایی که در هر پالت موجود می باشد مابین ۸۴۰ تا ۹۲۰ عدد می باشد . این نوع آجرها در اندازه های ۵ *۱۰ *۲۱.۵  سانتی متری تولید می شوند که به دلیل داشتن سایز بالا از آن ها برای ساخت سازه هایی که دارای سایز بزرگی می باشند از قبیل سوله استفاده می شود .

قیمت آجر ده سوراخ

جهت اطلاع یافتن از آخرین قیمت فروش آجر ده سوراخ می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و نسبت به خرید آجر ده سوراخ خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفده =