آجر سفال سقفی چیست؟

آجر سفال سقفی چیست؟

آجر سفال سقفی چیست؟

آجر سفال سقفی، برای سقف ها اجرا می شود که به آجر سفالی نیز مشهور است و یکی از  پر مصرف ترین نوع مصالح سنتی در دیوارچینی های ساختمان است. آجر سفال سقفی از خاک رس و آب در قالب‌های سوراخدار در اشکال و ابعاد مختلف تولید می‌شود. آجر سفال سقفی یکی از پر مصرف ترین و حائز اهمیت ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان سازی می باشد.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانید :

به طور معمول به دو صورت مورد استفاده ی ساختمان سازان در صنعت ساخت و ساز قرار می گیرد. اول بلوک سفال سقفی، که در سقف ساختمان از آن استفاده می شود که معمولا با نام سقف تیرچه بلوک آن را می شناسیم و دوم بلوک های سفالی دیواری که در ساخت دیوارها از آن ها استفاده می شود.

🔔 حتما بخوانید: بلوک سفال تیغه ای چیست؟

کاربرد آجر سفال سقفی

جنس بلوک های سفالی سقفی از سفال می باشد. این بلوک ها به صورت تو خالی و مشبک در اندازه های مختلف در بازار عرضه شده و مورد استفاده ی ساختمان سازان قرار می گیرد.

آجر سفال سقفی در حقیقت فاصله ی بین دو تیرچه را در سقف پوشش می دهد. به بیان ساده تر به منظور یک عوامل پرکننده در مابین دو تیرچه در سقف مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این بلوک ها از سفال بوده به صورت توخالی در بازار عرضه می شوند.

به طور کلی باید گفت که بلوک سفالی یک مصالح پوششی در سقف می باشد. گاه ساختمان سازان بلوک های فومی و یا سیمانی را جایگزین این نوع بلوک در اجرای سقف در پروژه های خود می کنند.

🔔 حتما بخوانید: آجر رسی چیست؟

خصوصیات آجر سفال سقفی

آجر سفال سقفی یا همان بلوک های سفالی کاملا طبیعی و سالم هستند، می توانند گرما را ذخیره کنند. این بلوک ها به راحتی در فضایی که از آن استفاده شده است قادر به ایجاد توازن و تعادلی در میزان رطوبت و دمای محیطی می باشد.

به گفته ی پیتر تاپلر تحلیلگر محیط زیست، استفاده از بلوک های سفالی علل الخصوص بلوک های مورد استفاده در دیوار، می تواند به داشتن یک محیط مطلوب از نظر اقلیم کمک کند. بلوک های سفالی عایق حرارتی، دارای خاصیت های حفظ انرژی، عایق صوتی و نسوز هستند.

آجر-سفال-سقفی

مشخصات آجر سفال سقفی

بلوک های سفالی با توجه به نوع کاربردی که در ساختمان دارند با ضخامت ۵ تا ۲۰ سانتی متر مورد استفاده قرار می گیرند.  غالبا سفال های با کیفیت دارای رنگ یکنواخت هستند و هنگام برخورد دو بلوک سفالی باهم باید صدای زنگ از آن ها برخواسته شود.

۱- سفال سقفی درجه یک ۴۰ سانتی

مشخصات آجر سفال :

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

  • ابعاد واقعی : ۴۰x25x25
  • وزن : ۱۳ کیلو گرم
  • رنگ : زرد
  • کیفیت : درجه یک

آجر-سفال-سقفی-درجه-یک-50-سانتی

۲- سفال سقفی درجه یک ۵۰ سانتی

مشخصات آجر سفال :

  • ابعاد واقعی : ۵۰x20x25
  • وزن : ۱۳ کیلو گرم
  • رنگ : زرد
  • کیفیت : درجه یک

توجه!

سطح بلوک های سفالی صاف نیست و در سطح آن شیارهایی وجود دارد که وجود این شیار ها این بلوک ها را حائز اهمیت کرده است. در مرحله ی اجرا اتصال بلوک های سفالی با سازهای بتنی و فلزی با وجود این شیارها و ملات های موجود امکان پذیر می شود.

مزایای آجر سفال سقفی

مزایای مهم در استفاده از آجر سفال سقفی در ساختمان سازی به شرح زیر می باشد….

  • آجر سفال سقفی یا بلوک های سفالی عایقی مناسب در مقابل صدا و حرارت هستند.
  • آجر سفال سقفی یا بلوک های سفالی  مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند و به راحتی در مقابل آتش سوزی تغییر شکل نخواهند داد.
  • هم بستگی مناسب بلوک های سفالی با ملات در اجرا.
  • استفاده از آجر سفال سقفی یا بلوک های سفالی هم در دیوار چینی و هم در سقف چینی.
  • آجر سفال سقفی یا بلوک های سفالی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و می توانند توجه ساختمان سازان را در این راستا جلب کنند.
  • آجر سفال سقفی یا بلوک های سفالی دارای ابعاد مشخص و یکسانی هستند.

آجر-سفال سقفی

آیا آجر سفال سقفی می تواند بارهای ساختمان را تحمل کند ؟

قطعات سفالی و بلوک سفال سقفی در ساختمان به هیچ عنوان نمی توانند بارهای وارده به ساختمان را تحمل کند. لذا در استفاده از این مصالح در ساختمان سازی باید حتما این مسئله را در نظر گرفت. به طور کلی باید دانست که در مصالح ساختمانی بلوک های سفالی جز مصالح غیر قابل باربر دسته بندی می شوند.

جمع بندی آجر سفال سقفی

بلوک سفالی سقفی به منظور یک عوامل پرکننده در مابین دو تیرچه در سقف مورد استفاده قرار می گیرد، جنس این بلوک ها از سفال بوده به صورت توخالی در بازار موجود می باشند. در کل باید این گونه گفت که بلوک سفالی یک مصالح پوششی در سقف می باشد.

با توجه به این اصل مهم که یکی از بنیانی ترین و اصلی ترین ارکان در پروسه ساختمان سازی بدون استثناء مرحله اجرای سقف می باشد که بالطبع این حساسیت جایگاه سقف در حفظ استحکام, ثبات, ماندگاری و در نهایت ایمنی ساختمان هر انسان مسئول و متعهد را ملزم به انتخاب و به کار گیری بهترین و مرغوب ترین مواد و مصالح موجود در بازار مینماید که به ویژه کیفیت بلوک های سقفی سفالی در این مرحله تاثیر به سزایی در پیشرفت کار و همینطور نتیجه کار خواهند داشت.

و در آخر

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶) این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به پارامتر های مختلف می تواند دارای قیمت های متفاوتی باشد. این عوامل عبارتند از: ابعاد آجر، تاب برداشتن و شوره زدن یا نزدن آجر، گنجایش هر خاور برای این محصول.

البته قابل ذکر است که قیمت روز آجر سفال فوم دار ثابت نبوده و در بازار متغیر می باشد. برای خرید آجر سفال فوم دار شما می توانید به نمایندگان معتبر فروش آجر سفال مراجعه کرده و یا از سایت های معتبر فروش آجر و بلوک سفالی فوم دار نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید. همانطور که ذکر شد یکی از انواع با کیفیت این محصول آجر سفال فوم دار اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =