آجرسفال چیست؟

آجر سفال چیست؟

آجر سفال چیست؟

خاک رسی و خاک سفال، مواد خام اولیه مورد استفاده در ساخت آجر است، که در اصطلاح عام به طور کلی به این نوع آجر، آجر سفال می گویند. کاربرد آجر سفال در ساختن تیغه های ساختمان است. تیغه سفالی بر خلاف آجر لفتون مقاومت فشاری بالایی ندارد.

آجر سفال یا تیغه سفالی یا بلوک سفالی، از جمله مصالح بنایی پرکاربرد در ساختمان است.

 

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

 

این دسته از آجرهای رسی از نظر ساخت، شکل و رنگ و مشخصات فنی در نهایت دقت تهیه می گردند و بسته به شکل آنها در نقاط مختلف ساختمان استفاده می شوند.

به علت جذب کم آب، در آجرهای سفالی به منظور چسبندگی مناسب با ملات انواع سوراخ دار آنها را مورد استفاده قرار می دهند.

از دیگر خواص آنها سبکی است که باعث بالا رفتن سرعت اجرا می شود. به علت سطح یکپارچه و یکنواخت آنها برای نمای آجری، نوع سفالی پیشنهاد می شود.

🔔 حتما بخوانید: آجر نازک چیست؟

بلوک سفالی چیست؟

بلوک سفالی، نوعی بلوک است که برای ساخت آن از خاک رس و افزودنی‌های دیگر مانند آهک و … استفاده می‌شود. پس از تهیه گل و قالب‌زدن و برش‌زدن، بلوک‌ها را خشک می‌کنند و سپس در کوره در دمای ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌پزند. این عملیات به صورت صنعتی است و با ماشین‌آلات انجام می‌شود.

بلوک سفالی به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک رس و آب که به صورت قالب‌های سوراخدار در ابعاد مختلف تولید می‌شود.

بلوک‌های سفالی در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلوک‌های سفالی در انواع دیواری و سقفی (سقف تیرچه بلوک) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

انواع آجر سفال

شما می توانید برای مشاهده و خرید انواع آجر سفال ها به سایت آجرین سفال مراجعه فرمایید.

آجر-سفال-اصفهان

آجر سفال تیغه ۱۵ سانتی درجه یک

وزن تقریبی آجر سفال ۱۵ سانتی ۳ کیلوگرم می باشد. آجر سفال ۱۵ به دلیل ضخامت بیشتر، عایق بهتری نسبت به دیگر آجر های سفال با ضخامت کمتر می باشند.

آجر سفال تیغه ۱۰ سانتی درجه یک

همان گونه که ذکر شد آجر های سفال درجه یک دارای کیفیت بهتری می باشند. ابعاد آنها نزدیکتر به ابعاد واقعی و وزن کمتری دارند. وزن تقریبی آجر سفال تیغه ده سانتی درجه یک، تقریبا ۲ کیلو گرم می باشند.

آجر سفال تیغه ۱۵ سانتی درجه دو

آجر سفال های درجه دو معمولا دارای کیفیت پایین تری نسبت به سفال های درجه یک دارند، لایه های آن ضخیم تر، معمولا دارای ترک و خراش بیشتر بوده و وزن بیشتری دارند. در مکان هایی که سبک سازی ساختمان مد نظر باشد توصیه می گردد از سفال درجه یک استفاده شود. آجر سفال درجه دو کمتر به سایز واقعی نزدیک می باشد و حدود ۱ الی ۲ سانتی متر اختلاف بین سایز واقعی و اسمی آن وجود دارد. آجر سفال درجه دو از لحاظ قیمت نیز می تواند مقرون به صرفه باشد. آجر سفال نیمه تیغه ۱۵ سانتی درجه دو نیز موجود است.

آجر سفال تیغه ۱۰ سانتی درجه دو

آجر سفال های درجه دو معمولا کیفیت پایین تری نسبت به سفال های درجه یک دارا هستند، لایه های آن ضخیم تر، معمولا دارای ترک و خراش بیشتر بوده و وزن بیشتری دارند. در مکان هایی که سبک سازی ساختمان مد نظر باشند توصیه میشود از سفال درجه یک استفاده کنند. آجر سفال درجه دو کمتر به سایز واقعی نزدیک هستند و حدود ۱ الی ۲ سانتی متر اختلاف بین سایز واقعی و اسمی آن وجود دارد. آجر سفال درجه دو از لحاظ قیمت نیز به صرفه می باشند. آجر سفال نیمه تیغه ۱۰ سانتی درجه دو نیز موجود است.

آجر سفال- اصفهان

سه روش ساخت آجر سفال

آجر سفال با سه روش متفاوت ساخته می شود، که این سه روش عبارتند از :

آجر قالبی

آجر قالبی کارمدترین و کم هزینه ترین روش می باشد، بنابراین آجر قالبی از نظر خرید آجر سفال کمترین هزینه را در برخواهد داشت.

آجر های دست ساز

آجر های دست ساز سفالی توسط اشخاص انجام می شود با این صورت که گل سفال در قالب های ریخته و بعد خشک می شوند و ویژگی های دیگر آجر می توان با استفاده از روش های مختلفی ایجاد شود.

آجر سفال صنعتی

آجر سفال صنعتی از لحاظ رنگ شبیه آجر سفال دستی می باشد با این تفاوت که ویژگی های ظاهری در طرح نمایان است. تولید کنندگان از مواد دیگری برای ساخت آجر استفاده می کنند ولی ماده اصلی آجر واقعی خاک رس می باشد.

🔔 حتما بخوانید: بلوک سفال تیغه ای چیست؟

مزایای آجر سفال

  • در برابر آتش سوزی مقاوم است.
  • این نوع بلوک، عایق مناسب حرارتی است.
  • بلوک سفالی همچنین عایق صوتی می باشد.
  • دارای پرت کمی است.
  • از شکسته و خرد شده های آن هم حتی الامکان استفاده می شود.
  • این نوع بلوک دارای استحکام کافی است.
  • اتصال مناسبی به سازه (بتنی یا فلزی) دارد.
  • همچنین حمل آن اقتصادی است.

معایب آجر سفال

  • در این نوع بلوک احتمال آلودگی خاک رس به آهک در معدن کارخانه تولیدکننده وجود دارد.
  • موجب بروز ترک در سطح گچ می شود.
  • بلوک سفال سنگین است که موجب سنگینی سازه می گردد.
  • وزن هر متر مربع دیوار سفالی بالغ بر ۲۰۰ کیلوگرم می باشد.
  • زمان اجرا با بلوک سفال نسبتا طولانی است.
  • به لایه ضخیم تر، گچ و خاک نیاز است برای هموارسازی سطح دیوارها.

و در آخر

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶)آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و … قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

و همینطور، قیمت انواع آجر ها و بلوک های سفالی با توجه به نوع ابعاد آن، متفاوت بوده و از طرفی هزینه حمل و نقل و تخلیه آن به صورت جداگانه محاسبه می گردد. شما می توانید برای خرید آجر سفال دیواری به نمایندگان معتبر فروش آجر و یا به سایت های معتبر فروش آجر و سفال مراجعه کرده و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =