انواع آجرهای-نسوز

انواع آجرهای نسوز

قبل از این که به بررسی انواع آجرهای نسوز بپردازیم به طور مختصر نحوه تولید آجر نسوز را برایتان شرح می دهیم:

آجر نسوز چیست؟

آجر نسوز نوعی آجر است که از خاک های چینی و نسوز تولید شده،  و با ساختار مولکولی متراکم و ظریف است. و نحوه تولید این نوع آجر به این صورت است که ابتدا سنگ ها را آسیاب کرده و سپس به خاک نرم تبدیل می شود و پس از ۳ روز پخت در کوره در دمای بالای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد ساخته می شود.

همانطور که از اسم آن پیداست این آجر با مقاومت حرارتی بالایی که دارد در کوره ها و پاتیل ها و عایقکاری صنعتی کاربرد فراوان دارد. البته از نوع معمولی آن نیز امروزه در نماهای آجر ساختمان ها استفاده می شود.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱  لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

 

آجر نسوز نیز از انواع مصالح ساختمانی می باشد که به طور معمول برای نما ساختمان ها و بناها مورد استفاده قرار میگیرد.

مواد اولیه برای ساخت آجر نسوز، خاک نسوز می باشد و به طور کلی این نوع از خاک رس در معادن کشور یافت می شوند زیرا دارای مرغوبیت بالایی می باشد.

از آجر های نسوز بعنوان نمای ساختمان استفاده می شود. آجر نسوز دارای سایزهای مختلفی می باشد که متداولترین سایز آن ۳۲*۷ – ۵/۵*۲۶ – ۲۰*۱۰ است.

🔔 حتما بخوانید: آجر نما خشک و ویژگی های آن

مواد تشکیل دهنده آجرهای نسوز

مواد پایه آجرهای نسوز کانیهای معدنی خیلی خاص و پوکه های معدنی می باشند که نسوز هستند. یعنی مقاومت دمایی بالایی دارند. مواد اولیه تولید آجر نسوز را مواد نسوز مینامند که به مواد معمولا سرامیکی و غیره فلزی گفته می شود که می توانند در درجه حرارت های بالا پایدار باشند. مواد نسوز باید قابلیت حفظ خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مورد نظر را در درجه حرارتهای بالا و شرایط محیط عمل داشته باشند.

انواع آجرهای نسوز

شما می توانید انواع آجرهای نسوز را با کیفیت بسیار بالا از سایت آجرین سفال خریداری کنید.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

آجرهای نسوز انواع مختلفی دارد، باتوجه به نوع ماده استفاده شده در ترکیبات آنها، گستره‌های مختلی را تحمل می‌کنند. تا دهه ۱۹۶۰ از کربن و خاک نسوز برای پوشش کوره‌ها استفاده می‌شد.

اما امروزه با ساخت انواع آجرهای نسوز از آنها در پوشش داخلی کوره استفاده می‌شود.

  • آجر نسوز آنتیک
  • آجر نسوز پلاک
  • آجر نسوز رستیک
  • آجر نسوز کف

به تعریف هر کدام از آجر نسوزها می پردازیم:

آجر نسوز آنتیک

آجر نسوز آنتیک از ترکیب سیمان و مواد سبک نظیر پوکه صنعتی و سایر مواد معدنی و رنگ های اکسید آهن و کروم و چند نوع مواد پلیمری تشکیل می‌شود و برخلاف آجرهای طبیعی که از جنس خاکند شوره نمی‌زنند.

علت استفاده از مواد پلیمری و نانو برای جلوگیری از شوره زدن و تشکیل قارچ بر روی سطح آجر است و همچنین باعث کاهش نفوذ پذیری آن‌ها در برابر رطوبت می‌شود.

آجر-آنتیک

بعد از تولید شدن آجر های آنتیک به هیچ عنوان رنگ نمی‌شوند و تمام رنگ ها و ‏هاله ‌های رنگی در هنگام تولید به وجود می‌آیند.

این نوع آجرها در ساخت خانه‌ها و مکان‌ های ‏عمومی به عنوان نمای بیرونی و یا نمای داخلی استفاده می‌شوند.

کاربرد آجرهای آنتیک

  • دیوار های داخلی
  • نما های خارجی و حتی داخلی ساختمان و ویلا
  • دیوار و نمای شومینه
  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • برای فاصله بین کابینت ها در آشپزخانه
  • قابل استفاده در ویترین مغازه یا املاک تجاری
  • قابل استفاده برای تزئین سالن پذیرایی و هال و …
  • دیوار پشتی ال سی دی
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • دیوار پوش و کف پوش راه پله و یا اتاق خواب (این آجر ها عموما برای کف حمام و سرویس بهداشتی به علت استفاده از انواع مواد شوینده ی اسیدی به کار نمی‌روند.)
🔔 حتما بخوانید: آجر نسوز قلیایی چیست؟

آجر نسوز پلاک

آجر نسوز پلاک دارای رنگ های بسیار متنوع و زیبا می باشد که جلوه خاصی به ساختمان شما می دهد. برای تهیه و تولید آجر پلاک از خاک رس طبیعی به همراه افزودنی ها و … استفاده می شود. رنگ بندی آجر پلاک بسیار زیاد و متنوع است و شما در انتخاب رنگ های متنوعی از آجر پلاک از روشن تا تیره آزاد می باشید.

آجر-نسوز-پلاک

آجر نما پلاکی ویژگی های خاصی دارد و در دنیای امروز دارای شکل های گوناگونی نیز می باشد، دلیل استفاده زیاد از آجر پلاک زیبایی آن در ساختمان و قیمت مناسب می باشد. آجر پلاک قرمز در ساخت نمای داخل و خارج ساختمان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر نسوز رستیک

 از آجر نسوز رستیک در نماهای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و در ابعاد و سایز های پلاک، مربعی سایز کوچک و بزرگ تولید و عرضه می شود.

 آجر نسوز رستیک باعث زیباتر شدن و طبیعی تر شدن طرح آجر نمای رستیک می شود.

آجر-نسوز-رستیک

ظاهر این آجر الگو گرفته از سنگ های لاشه و همچنین تکه چوب بوده و سطح آن به صورت نامنظم ایجاد گردیده و هنگامی که از آجر رستیک در نمای بیرون استفاده شود، از فاصله دور نمای مربوطه مشابه نمایی خواهد بود که از سنگ های لاشه برای آن استفاده شده است.

ابعاد و سایز این نوع آجر متفاوت بوده که می توان به ۷*۳۱*۲.۵ ،۵.۵*۲۶*۲.۵ و ۲.۵*۱۰*۱۰ اشاره نمود.

کاربرد آجر نمای رستیک

  • دیوار داخلی
  •  نمای بیرونی ساختمان

آجر نسوز کف

از آجرهای نسوز در پوشش کف ساختمان نیز می‌توان استفاده کرد. جدا از ویژگی‌های ظاهری، آجرنسوز ویژگی‌های دیگری نیز دارند که باعث می‌شود تا به گزینه‌ای مطلوب برای پوشش کف ساختمان‌ها تبدیل شوند.

آجر-نسوز-کف-

مهم ترین آن‌ها مقاومت بالای آن‌ها در برابر حرارت و در واقع نسوز بودن آن‌هاست که باعث می‌شود تا ایمنی ساختمان تا حد زیادی افزایش پیدا کند. همچنین آجر نسوز حرارت را به سختی انتقال می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا مصرف انرژی بهینه‌سازی شود و هیچ گونه هدررفت انرژی در ساختمان نداشته باشیم.

و در آخر

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶)آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و … قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

و همینطور، قیمت انواع آجر ها و بلوک های سفالی با توجه به نوع ابعاد آن، متفاوت بوده و از طرفی هزینه حمل و نقل و تخلیه آن به صورت جداگانه محاسبه می گردد. شما می توانید برای خرید آجر سفال دیواری به نمایندگان معتبر فروش آجر و یا به سایت های معتبر فروش آجر و سفال مراجعه کرده و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 5 =