مشخصات فنی آجر سه گل اصفهان

مشخصات فنی آجر سه گل اصفهان

مشخصات فنی آجر سه گل اصفهان

علت نام گذاری این آجر به اسم آجر سه گل اصفهان وجود سه سوراخ در آن است. این آجر به آجر سه سوراخ نیز معروف است و ماده اولیه پایه تولید آجر سه گل اصفهان از خاک رس تهیه شده است و این آجر سه گل محبوب ترین آجر در شهر اصفهان است. قطر هر سوراخ آجر سه گل حدود ۴/۵ سانتی متر است. آجر سه گل با دو کیفیت (درجه ۱ و درجه ۲) در اصفهان تولید می شود. بهتر است این را هم بدانید! که استان اصفهان یکی از قطب های اصلی تولید آجر سه گل در کشور می باشد.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

آجر سه گل اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و … قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

مشخصات کلی آجر سه گل اصفهان

آجر سه گل ۱۹*۹*۷ درجه یک

ماده اولیه پایه تولید: خاک رس

بهترین خاک رس برای پخت آجر معمولا در اصفهان یافت می شود. خاک رس منطقه اصفهان هیچ گونه ناخالصی ندارد و بسیار مناسب آجر می‌باشد.

مشخصات آجر سه گل اصفهان :

آجر-سه-گل-اصفهان-درجه-یک-02-768x768

آجر سه گل  اصفهان درجه یک

آجر سه گل نوع جدیدی از آجر می باشد که بسته به نوع کاربرد هم به صورت توکار و هم به صورت نما استفاده می شود.

آجر سه گل اصفهان یا آجر سه سوراخ یا سه حفره، بیشترین کاربرد را در استان فارس دارد و کمتر مکانی را در کشور می توان یافت که از این نوع آجر استفاده نمایند یا حتی با آن آشنایی داشته باشند.

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

با توجه به شکل ظاهری این آجر و مقاومت بالای آن و همچنین قیمت رقابتی و مناسبش رفته رفته جای خود را در بین سبد تقاضای سازندگان باز کرده است. سوراخ ها یا حفره های موجود در آجر سه گل باعث می شود که ملات به خوبی در این سوراخ ها نفوذ کرده و دیوار به صورت یکدست و محکم شود. از دیگر محاسن آجر سه گل می توان به دو منظوره بودن آن اشاره نمود که هم در نما و هم به صورت توکار از آن استفاده می گردد.

این آجر به صورت تر یا اکسترودری تولید می شود .از دیگر کاربرد های آجر سه گل اصفهان را می توان در ساخت سوله  و اماکن تاریخی و دیوارهای نیمه باربر هم استفاده نمود.

کاربرد آجر سه گل اصفهان

آجر سه گل اصفهان یکی از پر کاربرد ترین آجرها در صنعت ساخت و ساز و ساختمان سازی می باشد. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آجر ۳ گل، وجود سه سوراخ بزرگ در قالب آجر سفال، عایق قوی حرارت و صدا و هم چنین مقاومت فشاری بالای آجر، می توان در ساخت دیوارهای دور ساختمان، دیوارهای باربر و نیمه باربر، ساخت دیواره ها و تیغه های داخلی ساختمان به عنوان تیغه جداکننده اتاق ها، زدن طاق ضربی، ساخت سوله و اماکن تاریخی و …  از آجر سه گل استفاده نمود.

استان اصفهان یکی از قطب های اصلی تولید آجر سه گل در کشور می باشد.

سوراخ ها یا حفره های بزرگ موجود در آجر سه گل باعث نفوذ ملات در این سوراخ ها شده و باعث می شود دیوار محکم و یک دست شود. از محاسن دیگر این نوع آجر تولید شده در آجر سفال ایران وجود شیارهایی روی آجر سه گل شیرازی می باشد که باعث چسبندگی بیشتر ملات و دوغاب کاشی کاری و از طرفی چسبندگی گچ و یک دستی عملیات سفید کاری اشاره کرد.

🔔 حتما بخوانید: آجر ده سوراخ چیست؟

محاسبه تعداد آجر سه گل اصفهان مورد نیاز در هر متر مربع

  • ۷۵ قالب آجر ۳ گل برای ساخت دیواری با ضخامت ۱۰ سانتی متر (برای تیغه چینی و طاق ضربی)
  • ۱۵۰ قالب آجر ۳ گل برای ساخت دیواری با ضخامت ۲۰ سانتی متر (برای دیوار نیمه باربر)
  • ۲۶۰ قالب آجر ۳ گل برای ساخت دیواری با ضخامت ۳۵ سانتی متر (برای دیوار باربر، دیوار دور باغ، پادگان و … )

آجر-سه-گل-اصفهان-درجه-یک-300x300

کاربرد آجر سه گل اصفهان در ساختمان

جدا کردن دیوارهای خارجی ساختمان و دیوارهای بین فضای داخلی ساختمان و یا جدا کردن اتاق ها، زدن طاق ضربی، ساخت سوله، ساخت و باز سازی اماکن تاریخی و … .

از بیشترین کاربرد های آجر سه گل شیرازی حصار کشی، دیوار کشی و طاق ضربی می باشد که در مناطق کویری و یا شهرهای جنوبی کشور مانند شیراز، یاسوج، بوشهر، اهواز، بندرعباس، زاهدان، زابل، بیرجند، طبس و … طرفداران بیشتری دارد.

ظرفیت بارگیری آجر سه گل اصفهان

  • تعداد بارگیری در کامیون کمپرسی ده تن ( شش چرخ ): ۹۵۰۰ قالب
  • تعداد بارگیری در کامیون کمپرسی پانزده تن ( ده چرخ ) : ۱۴۵۰۰ قالب
  • تعداد بارگیری  در تریلی کمپرسی ( هیجده چرخ ) : ۲۳۰۰۰ قالب

نکته مهم!

تخلیه و بارگیری آجر سه گل شیرازی به صورت کمپرسی می باشد.

شرکت تولید کننده آجر سه گل

آجر سه گل، محصولی از کارخانه های آجر و سفال اصفهان می باشد.

آدرس کارخانه های منتخب سفال اصفهان : اصفهان، مناطق دولت آباد و حبیب آباد و …

قیمت آجر سه گل اصفهان

با توجه به ابعاد این آجر که تقریباً برابر با آجر لفتون ۷ سانتی است، ولی قیمت آجر سه گل حدود ۴۵% کمتر از قیمت آجر لفتون ۷ سانتی یا عراقی می باشد. و همانطور که باید بدانید نحوه ی عرضه آن ها به بازار به صورت بسته بندی ، فله ای یا پالت شده می باشد که تعداد هر تعداد آجر در هر پالت یا بسته متفاوت می باشد برای خرید آجر سه گل اصفهان می توانید به نمایندگی های معتبر فروش این محصول مراجعه نمایید و یا از سایت های اینترنتی معتبر نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

و در آخر

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶) این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به پارامتر های مختلف می تواند دارای قیمت های متفاوتی باشد. این عوامل عبارتند از: ابعاد آجر، تاب برداشتن و شوره زدن یا نزدن آجر، گنجایش هر خاور برای این محصول.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =