مشخصات فنی آجر لفتون (سوراخ دار)

مشخصات فنی آجر لفتون (سوراخ دار)

مشخصات فنی آجر لفتون (سوراخ دار)

ابعاد آجر لفتون ( سوراخ دار) ۵*۲۰*۱۰ می باشد و ابعاد مکعبی شکل نیز دارد. آجر لفتون (سوراخ دار) در رنگ های مختلفی تولید می شود. آجر لفتون (سوراخ دار) زرد ، آجر لفتون (سوراخ دار) قرمز ، آجر لفتون (سوراخ دار) پر تقالی ، آجر لفتون (سوراخ دار) گلبهی و آجر لفتون قهوه ای از جمله رنگ های تولید شده آجر لفتون هستند. آجر لفتون (سوراخ دار) زرد و قرمز کاربرد بیشتری نسبت به سایر رنگ های آجر لفتون دارند. این مساله به این خاطر است که این دو رنگ قیمت مناسب تری نسبت به سایر رنگ ها دارند. همانطور که باید بدانید ! وجود سوراخ بر روی آجر باعث می شود ملات بیشتری در داخل آجر نفوذ کند. همین امر موجب استحکام بیشتر دیوار خواهد شد.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

این است که در تولید آجر لفتون (سوراخ دار)، این آجر به صورت سه طرف نما و چهار طرف نما تولید می شود. بنابراین آجر لفتون بدون نیاز به نماسازی دیگر، نمای دیوار را ایجاد می کند.

آجر لفتون (سوراخ دار) در ساخت دیوارهای حمال به دلیل اینکه می‌توان به وسیله سوراخ‌ های موجود در سطح آجر آن را با میلگرد مسلح کرد از این نوع آجر استفاده می‌گردد. بنابراین مقاومت دیوار در برابر زلزله بالا می رود.

🔔 حتما بخوانید: بلوک سفال فوم دار چیست؟

آجر لفتون (سوراخ دار) و خصوصیات فنی آن

لفتون (سوراخ دار) از خاک رس خاک شیل و خاک نسوز تولید می شود. بهترین خاک رس برای ساخت آجر در اصفهان یافت می شود. یکی از دلایلی که خاک رس اصفهان مناسب پخت آجر است به این دلیل است که، در خاک رس اصفهان هیچ گونه ناخالصی وجود ندارد.

در آجر لفتون (سوراخ دار) که ده سوراخ داخل آجر دارد، دلیل وجود این تعداد سوراخ بر روی آجر لفتون، کاهش وزن آجر، عایق بندی و ایجاد خلاء در آن است. همچنین با وجود سوراخ در این آجر مواد اولیه کمتری برای ساخت آن به کار برده می شود و وزن سبک تری خواهد داشت.

آجر لفتون (سوراخ دار)

بخاطر همین مشخصات فنی آن است که آجر لفتون (سوراخ دار) به دلیل وجود سوراخ های روی آن وزن کمتری نسبت به سایر آجرها دارد. بنابراین از این آجر لفتون در دیوارهایی که باید وزنی تحمل کند یا فشاربر آن می شود مورد استفاده قرار می گیرد. چینش این آجرها در ساخت و ساز به صورت پازلی است  این چیدمان باعث می شود، مقاومت آجر سوراخ دار در برابر وزن و فشارهای جانبی چند برابر شود. یا تحمل آن در برابر فشار و وزن بیشتر شود.

آجر لفتون (سوراخ دار) ، در دیوارهای حمال به عنوان نما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های آجر لفتون (سوراخ دار)

آجر لفتون (سوراخ دار) ، در ابعاد بزرگ دارای ۱۲ سوراخ است.

در استاندارد شماره ۷ مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران این سوراخ‌ها باید تمام ضخامت آجر را طی نموده و سطح مقطع مجموع سوراخ‌ها نباید بیشتر از ۲۵ درصد سطح بزرگ‌تر آجر باشد. فاصله سوراخ‌ها از لبه آجر و همچنین فاصله سوراخ‌ها از یکدیگر در هر بعد آجر نباید کمتر از ۳۰ درصد طول همان بعد باشد.

آجر لفتون که با نام هایی مانند آجرنما لفتون یا آجر زبره یا آجرنما زبره یا آجر نما سوراخ‌دار یا آجر سوراخ‌دار یا آجر نما سوله سازی شناخته می شود، علاوه بر استفاده در دیوارهای حمال به عنوان نما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

بنابراین آجر لفتون به صورت دو کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. آجر لفتون در دیوار های حایل و غیر حایل مصرف می شود. پس از مراحل ایجاد دیوار و بند کشی نیازی به ایجاد نمای مجدد بر روی دیوار نیست. بنابراین آجر لفتون در شاخه آجر نما قرار می گیرد. جهت ساخت دیوارهای بیرونی استفاده می شود. پس از بندکشی بین آجرها در نهایت دارای نمایی یکدست و شکیل خواهد شد و دیگر هیچ نیازی به انجام عملیاتی اضافه برای نماکاری نیست.

آجر لفتون (سوراخ دار)-1

خصوصیات آجر لفتون ( سوراخ دار)

نوع مرغوب لفتون (سوراخ دار) در اتمام کار بند کشی می شود و همزمان کار نما را هم انجام می دهد. و این آجر دارای مدل‌های مختلفی است و در صنایع مختلف استفاده می‌شود، از خاک رس تولید شده و در کوره پخته می شود. و دارای خصوصیاتی در آجر نما دارند که عبارتند از:

• مقاومت فشاری بسیار بالا
• خاصیت ضد سایش بودن
• درصد جذب آب بسیار پایین
• مقاومت در برابر یخ زدگی
• عدم جذب آلودگی محیط به سطح آجرنما
• زیبا سازی نمای ساختمان ها
• عدم آسیب به خاک کشاورزی جهت تهیه مواد اولیه تولید
• کاهش چشمگیر آلودگی هوا در هنگام تولید

 

🔔 حتما بخوانید: بلوک سفالی توخالی چیست؟

ابعاد آجر لفتون (سوراخ دار)

آجر لفتون در دو سایز کوچک و بزرگ تولید می شود.

قالب کوچک به رنگ زرد هستند. آجر لفتون (سوراخ دار) با قالب کوچک در طاق زنی، منهول فاضلاب و پشت کار از آن مورد استفاده قرار می گیرد. آجر لفتون کوچک در برخی شهرهای جنوبی کشور مانند اهواز و بوشهر به طور متداول مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر لفتون بزرگ که دارای ده سوراخ است به صورت دو کاربردِ برای توکار و نمای خارجی تولید می شود. از انواع توکار در طاق زنی و یا پشت کار و از انواع لفتون های نما در نماکاری سازه مصرف می شود.

از دیگر مصارف آجر لفتون قالب بزرگ می توان به منهول فاضلاب اشاره کرد. استفاده از لفتون قالب بزرگ اکثرا در شهرهای شمالی کشور، تهران و کرج متداول است.

جمع بندی آجر لفتون (سوراخ دار)

آجر آجر لفتون (سوراخ دار) از جمله پرکاربردترین نوع آجرها در کشور است. همان طور که تا این جای مقاله خواندید… آجر لفتون نوعی از آجر های سوراخ دار است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. آجر سوراخ دار به این خاطر به این نام شناخته می شود که منشا آن در روستایی در اصفهان به همین نام است.

آجر لفتون امروه در شهر های دیگر نیز ساخته می شود.

در گذشته آجر برای دیوارهای باربر و یا در پی ساختمان مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه آجر به عنوان جدا کننده و پوسته در ساختمان به کار می رود. نقش سازه ای ساختمان امروزه بر عهده اسکلت بتنی یا فلزی ساختمان است.

بنابراین با توجه به این تغییر کاربری مقاومت آجر کمتر مورد توجه است و بیشتر به وزن آجر دقت می شود. به همین علت است که آجر سفالی نیز در ساختمان سازی رواج پیدا کرده است.

حفره ها یا سوراخ های موجود در آجر سفال اصفهان باعث می شود هوا در سوراخ آجر حبس شود. همین باعث می شود که انرژی گرمایی دیوار از بین نرود و به حفظ دمای داخلی ساختمان کمک کند. می توان گفت هوا رسانای بد گرما است.

و در آخر

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶) این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به پارامتر های مختلف می تواند دارای قیمت های متفاوتی باشد. این عوامل عبارتند از: ابعاد آجر، تاب برداشتن و شوره زدن یا نزدن آجر، گنجایش هر خاور برای این محصول.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هفت =