بلوک سفال فوم دار چیست؟

بلوک سفال فوم دار چیست؟

بلوک سفال فوم دار چیست؟

بلوک سفال فوم دار به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک شیل و آب که به صورت قالب‌های سوراخ دار در ابعاد مختلف تولید می‌شود. بلوک‌ سفال فوم دار همان آجر‌های رسی هستند که در بخش‌های غیر باربر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح بلوک‌های سفالی معمولاً شیاردار است تا میزان چسبندگی آنها با بتن افزایش یابد. در بلوک سفال فوم دار از یک لایه فوم به عنوان عایق استفاده می‌شود.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

بلوک سفال فوم دار

بلوک سفال فوم دار  (آجر تیغه فوم دار, آجر سفال عایق و یا تیغه سفال یونولیت دار اصفهان) بلوک دیواری بهینه سازی شده ای می باشد که به تازگی جایگاه خود را در بین انواع آجر و بلوک سفالی متداول دیگر بدست آورده و تهیه شده از مرغوبترین نوع تیغه سفالی (درجه یک ممتاز ) بوده و فوم (یونولیت یا پلاستافوم) استفاده شده در تولید این محصول ویژه از نوع کندسوز و با دانسیته (چگالی) مورد تایید سازمان نظام مهندسی می‌باشد.

🔔 حتما بخوانید: آجر لفتون و کاربرد آن

عایق بودن بلوک سفال فوم دار

میزان عایق بودن بلوک سفالی فوم دار به میزان دانسیته فوم و یونولیت مصرفی در آن بستگی دارد. هرچه دانسیته یونولیت موجود در آجر بیشتر باشد، میزانی که آجر عایق باشد بیشتر می شود و البته این افزایش دانسیته باعث افزایش وزن آجر هم می شود که گرچه مقدار آن در یک عدد آجر زیاد نمی باشد.

ولی در محاسبات حرفه ای و مهندسی برای تخمین وزن سازه باید همین میزان افزایش وزن را هم مد نظر داشت. زیرا در تعداد زیاد میزان افزایش وزن نمود پیدا می کند وزن آجر سفال دیواری حدودا ۳ کیلوگرم می باشد که باز هم این فاکتور بر اساس نوع خاک مصرفی و میزان فشردگی خاک و چگالی آن تعیین می شود.

کاربرد بلوک سفال فوم دار

با بکارگیری این تیغه عایق شده در نهایت و پس از اتمام کار جداره ایی از جنس یونولیت در بخش میانی دیوار خواهیم داشت که این جداره یونولیتی علاوه براینکه به عنوان عایقی ویژه تا مقدار قابل ملاحظه ایی از هدر رفت انرژی جلوگیری می نماید.

بلکه همچنین به عنوان عایق صوتی یکپارچه و حائلی غیرقابل نفوذ از نفوذ اصوات از محیط بیرون ساختمان به فضای داخلی و بالعکس جلوگیری کرده و در نهایت فضای داخل ساختمان شما را به فضایی ایده ال و مطابق با معیارهای روز ساختمان سازی مدرن تبدیل خواهد نمود.

بلوک سفال فوم دار

ابعاد بلوک سفال فوم دار

این محصول معمولا در ابعاد زیر عرضه می گردد:

  • ۱۰*۲۰*۲۵ سانتی متر
  • ۱۵*۲۰*۲۵ سانتی متر
  • ۲۰*۲۰*۲۰ سانتی متر

مزایای بلوک سفال فوم دار

از مزایایی که این آجر سفال فوم دار علاوه بر عایق بودن دارد، موارد زیر قابل ذکر است:

  • در برابر آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • ‌در صورتی که ساکنین ساختمان بخواهند وسیله‌ای (لوستر یا آویز) را به سقف متصل کنند، به راحتی می‌توانند با استفاده از دریل سقف را سوراخ کرده و از پیچ و رول پلاک استفاده نمایند.
  • نسبت وزن به ابعاد آجر سفال از دیگر آجر ها کمتر می باشد. هم چنین تا %۲۰ در هزینه اسکلت ساختمان به علت کاهش بار مرده روی سقف ها صرفه جویی می شود.
  • همانطور که می دانید هزینه انتقال آجر به کارگاه ساختمانی بالا می باشد. وزن کم این محصول باعث کم شدن قیمت تمام شده آن می شود.
  • سرعت کار با این محصول بسیار بالا می باشد.  ابعاد هر تیغه سفالی معادل ۲ تا ۳ آجر لفتون است.
  • ابعاد بزرگتر موجب جا به جایی و نصب راحت تر و سریع تر تیغه سفالی می گردد. با استفاده از این محصول %۳۰ تا %۴۰ در زمان و هزینه کارگر صرفه جویی می گردد.

معایب بلوک سفال فوم دار

علاوه بر مزایایی که آجر سفالی فوم دار دارد، از معایبی نیز برخوردار است:

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

  • احتمال آلودگی خاک رس به آهک در معدن کارخانه تولید کننده که موجب بروز ترک در سطح گچ خواهد شد.
  • نیاز به لایه ضخیم تر گچ و خاک جهت هموار سازی سطح دیوار دارد.

نکته مهمی که بهتر است بدانید!

بهترین عایق صدا و حرارت ( بلوک سفال فوم دار )

آیا بلوک سفال فوم دار جهت عایق نمودن دیواره های بیرونی ساختمان ها بهترین عایق هست؟

در شرایطی خاص، اگر بتوان هوا را حدفاصل دو جداره مجزا از هم قرار داد، خود بلوک سفال فوم دار می تواند بهترین عایق صوتی و حرارتی در ساختمان ها باشد. در دیوارهای سفالی، خود سفال دارای شبکه هایی است که از آن شبکه ها هوا در جریان است.

بلوک-سفال-فوم دار

هنگامی که این سفال های فوم دار پشت سر هم قرار می گیرند، و دیوار بالا می رود این شیارها مقابل همدیگر قرار گرفته و حالتی از خلاء را ما بین دیوار به وجود خواهند آورد، که این خلاء خود بهترین عایق خواهد بود. در طرح های پیشنهادی بعضا گفته می شود که اگر داخل سفال را از یونالیت پر کنیم و اصطلاحا از سفال عایق دار استفاده نماییم، آن دیوار از عایق بهتری نسبت به وضعیت قبل داراست.

این را هم باید مورد توجه قرار دهید که…..

فوم داخل سفال عایق دار هیچ تغییری در وضعیت عایق بودن آن ایجاد نمی کند. چون همانند شیشه های دوجداره این هوایی که مابین شیارهای سفال وجود دارد خود یک حالت خلاء را در دیوار ایجاد کرده و دیگر نیازی نیست که در داخل این خلاء ما از جسم خارجی دیگری استفاده نماییم.

در بهترین وضعیت اگر ما بخواهیم که دیواری عایق تر داشته باشیم بایستی که از یک عایق سرتاسری بر روی کل دیوار استفاده نمود تا تمام فاصله های طولی و عرضی حد  فاصل دو سفال پر شود. پس در عایق نبودن برخی از دیوارها، مشکل در داخل یک سفال نیست که بخواهیم از فوم در داخل آن استفاده کنیم، بلکه مشکل در فاصله بین دو سفال است که در حالت ایده آل می توان پس از کل دیوار چینی از یک لایه عایق کلی بر روی آن استفاده نمود.

قیمت آجر سفال فوم دار

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶) این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به پارامتر های مختلف می تواند دارای قیمت های متفاوتی باشد. این عوامل عبارتند از: ابعاد آجر، تاب برداشتن و شوره زدن یا نزدن آجر، گنجایش هر خاور برای این محصول.

البته قابل ذکر است که قیمت روز آجر سفال فوم دار ثابت نبوده و در بازار متغیر می باشد. برای خرید آجر سفال فوم دار شما می توانید به نمایندگان معتبر فروش آجر سفال مراجعه کرده و یا از سایت های معتبر فروش آجر و بلوک سفالی فوم دار نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید. همانطور که ذکر شد یکی از انواع با کیفیت این محصول آجر سفال فوم دار اصفهان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =