درجه بندی 5 نوع آجر سفال تیغه ای

درجه بندی 5 نوع آجر سفال تیغه ای

درجه بندی ۵ نوع آجر سفال تیغه ای

قبل از اینکه به توضیحات درجه بندی انواع آجر سفال تیغه ای بپردازیم… برایتان به طور مختصر آجر سفال تیغه ای را شرح می دهیم….

در هر شهر و محله ای، آجر سفال تیغه ای را با نام های مختلف نظیر سفال بلوکی، بلوک سفالی، آجر تیغه ای، سفال تیغه ای، آجر سفال دیواری، سفال دیواری، تیغه دیواری، بلوک دیواری و … می شناسند و از آن استفاده می کنند. آجر سفال تیغه ای یکی از مصالح ساختمانی می باشد که در ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد.

جهت خرید آنلاین و مشاهده 🧱 لیست قیمت به روز انواع آجرها و بلوک سفال های اصفهان، کلیک نمایید.

به همین منظور طراحی، تولید و روانه بازار شده است. که بیشترین کاربرد آن، ساختن تیغه دیوار است. که امروزه معماران و مهندسین در پروژه های ساختمانی خود از مصالح با دوام استفاده می کنند تا با این کار بتوانند طول عمر یک ساختمان را افزایش دهند. بلوک های سفالی خود به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم می گردند. انواع آجر سفال دیواری در ضخامت های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ تولید می شوند. البته برخی از کارخانه ها ابعاد مخصوص به خود را داشته و همه ابعاد ذکر شده را تولید نمی کنند.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال فوم دار چیست؟

انواع درجه بندی آجر سفال تیغه ای

 آجر های سفال تیغه ای  در دو مدل درجه یک و درجه دو تولید می شوند. آجر سفال تیغه ای درجه یک دارای کیفیت بهتری نسبت به آجر سفال تیغه ای درجه دو هستند. سفال های درجه یک سبک تر هستند، که در سبک سازی ساختمان می تواند اثر بالایی داشته باشد و هم چنین دارای ترک و شکستگی کمتری می باشند و ابعاد آن به سایز واقعی نزدیک تر می باشند.

آجر سفال تیغه ای

۱- آجر سفال تیغه ای ۱۰ سانتی درجه یک

همان گونه که ذکر شد آجر های سفال درجه یک دارای کیفیت بهتری می باشند. ابعاد آنها نزدیکتر به ابعاد واقعی و وزن کمتری دارند. وزن تقریبی آجر سفال تیغه ده سانتی درجه یک، تقریبا ۲ کیلو گرم می باشند.

۲- آجر سفال تیغه ای ۱۵ سانتی فوم دار درجه یک

آجر سفال های فوم دار فقط در عرض ۱۵ سانتی متر تولید می شود و درجه ۱ می باشد، سفال های فوم دار به هیچ وجه، درجه دو نیستند. وزن تقریبی آجر سفال تیغه ۱۵ سانتی فوم دار، ۳ کیلوگرم می باشد. آجر سفال فوم دار نسبت به آجر سفال های معمولی، عایق تر می باشند.

آجر سفال عایق دار ۱۵ سانتی درجه یک فوم دار آجر با فوم ۲.۵ سانت

مشخصات آجر سفال :

  • ابعاد واقعی : ۱۳x۱۹x۱۹
  • وزن : ۳ کیلو گرم
  • رنگ : زرد
  • کیفیت : درجه یک
  • فوم دار

 

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (09134055216)

آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و ... قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

آجر سفال عایق دار ۱۵ سانتی درجه یک طولی فوم دار با فوم ۵ سانت دارای گواهینامه فنی

مشخصات آجر سفال :

  • ابعاد واقعی : ۱۲.۵x۱۹x۳۶
  • وزن : ۸ کیلو گرم
  • رنگ : زرد
  • کیفیت : درجه یک

آجر سفال تیغه ای ۱۹۱۹۹

۳- آجر سفال تیغه ای ۱۵ سانتی پشم و شیشه درجه یک

این نوع آجر سفال که جزء دسته آجر سفال های عایق قرار گرفته می شوند، جهت دیوارچینی استفاده می شود. آجر سفال پشم و شیشه در نوع درجه یک و در دو ابعاد تولید می شوند. به دلیل پشم و شیشه به کار گرفته شده در آن، این نوع آجر سفال دارای قیمت بالاتری نسبت به آجر های سفال معمولی می باشد.

۴- آجر سفال تیغه ای ۱۰ سانتی درجه دو

آجر سفال های درجه دو معمولا کیفیت پایین تری نسبت به سفال های درجه یک دارا هستند، لایه های آن ضخیم تر، معمولا دارای ترک و خراش بیشتر بوده و وزن بیشتری دارند. در مکان هایی که سبک سازی ساختمان مد نظر باشند توصیه میشود از سفال درجه یک استفاده کنند. آجر سفال درجه دو کمتر به سایز واقعی نزدیک هستند و حدود ۱ الی ۲ سانتی متر اختلاف بین سایز واقعی و اسمی آن وجود دارد. آجر سفال درجه دو از لحاظ قیمت نیز به صرفه می باشند. آجر سفال نیمه تیغه ۱۰ سانتی درجه دو نیز موجود است.

۵- آجر سفال تیغه ای ۱۵ سانتی درجه دو

آجر سفال های درجه دو معمولا دارای کیفیت پایین تری نسبت به سفال های درجه یک دارند، لایه های آن ضخیم تر، معمولا دارای ترک و خراش بیشتر بوده و وزن بیشتری دارند. در مکان هایی که سبک سازی ساختمان مد نظر باشد توصیه می گردد از سفال درجه یک استفاده شود. آجر سفال درجه دو کمتر به سایز واقعی نزدیک می باشد و حدود ۱ الی ۲ سانتی متر اختلاف بین سایز واقعی و اسمی آن وجود دارد. آجر سفال درجه دو از لحاظ قیمت نیز می تواند مقرون به صرفه باشد. آجر سفال نیمه تیغه ۱۵ سانتی درجه دو نیز موجود است.

آجر سفال تیغه ای-1

جنس آجر سفال تیغه ای

این تیغه های سفالی با طراحی خاص مشبک از جنس خاک رس ساخته می شوند و مشکلی برای سلامت انسان ایجاد نمی کنند و همانطور که باید بدانید، آجر سفال تیغه ای از موادی تهیه می شود که کاملاً با محیط زیست سازگاری دارند و سمی نیستند.

تیغه های سفالی را در حرارت ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سلسیوس درست می کنند. این تیغه قابل بازیافت نیز هستند و آلودگی برای محیط زیست، از این جهت را ندارند.

نکاتی که بهتر است بدانید : در هنگام خرید آجر سفال تیغه ای، باید به نکاتی همچون میزان جذب آن ها توجه شود زیرا این میزان جذب باید چیزی حدود ۸ تا ۱۶ باشد. همچنین به سطح آن توجه کنید تا عاری از هرگونه خراش و شکستگی باشد.

🔔 حتما بخوانید: آجر سفال سقفی چیست؟

مزایای آجر سفال تیغه ای

مقاومت بسیار بالا در برابر حریق و آتش سوزی یکی از دلایلی است که باعث شده این نوع بلوک جزو دسته مهم ترین و پرکاربردترین نوع مصالح ساختمانی قرار بگیرند.

و همینطور تیغه های سفالی برای ساخت ساختمان های چند طبقه مناسب اند و حمل بار خوبی دارند و در برابر آتش سوزی نیز مقاوم اند.

دانستنی ها!

استفاده کردن از بلوک سفالی سقفی در سقف ساختمان باعث می شود، که دیگر برای سوراخ کردن هیچ گونه محدودیتی نداشته باشید و به راحتی بتوانید لوستر و یا هرچیز دیگری را در سقف جای گذاری کنید.

معایب آجر سفال تیغه ای

این نوع بلوک سفالی سنگین وزن است به همین دلیل استفاده از آن در بنای اصلی ساختمان خطر ساز است. و استفاده از این نوع بلوک در ساختمان سازی باعث افزایش زمان اجرای پروژه می شود.

 به همین دلیل است که، امروزه برای بنای اصلی ساختمان از آجرها در پروژه های خود کمتر استفاده می کنند. و کاربرد آجر به دیوار و نما اختصاص یافته است.

و در آخر

🧱 قیمت به روز آجر اصفهان و سفال اصفهان (۰۹۱۳۴۰۵۵۲۱۶)آجر و سفال اصفهان به علت استفاده از خاک با مشخصات کیفی بالا، جزء بهترین آجر و سفال های کشور هستند که در کلیه پروژه های ساختمانی، سوله ها و … قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند.

و همینطور، قیمت انواع آجر ها و بلوک های سفالی با توجه به نوع ابعاد آن، متفاوت بوده و از طرفی هزینه حمل و نقل و تخلیه آن به صورت جداگانه محاسبه می گردد. شما می توانید برای خرید آجر سفال دیواری به نمایندگان معتبر فروش آجر و یا به سایت های معتبر فروش آجر و سفال مراجعه کرده و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =